Ont det gör ont men det går…..

Vad ont jag har i mina skinkor.Då vet jag att träningen tatt på rätt ställen.Men om jag har så här ont i rumpan idag hur ont har jag då inte imorgon? Imorgon då jag har ett afro pass.Det första på jättelänge.

Idag har vi varit i Uppsala.Jag shoppade nya tofflor.Jag fryser alltid om fötterna då vi har kalla golv.Numera är mina fötter beprydda med rosa Betty Boop tossor.Egentligen for vi till staden för att köpa kläder åt maken men han är kräsen.Vi ska nämligen på fest på lördag.Vi går nästan aldrig ut men nu ska vi på lokal tillställning.Jag känner glädje och fasa inför detta.Maken köpte nästan inget alls.Han vet nog inte vad han vill ha.Själv köpte jag en svart skjorta,en top,tofflor och ett par randiga strumpbyxor i svart och grått.

Varför har jag inte fattat att jag har långa ben? Nu får jag kämpa och dra dem försiktigt,lugnt och igen för att få upp dem i grenen.Minnena från när jag var liten och skrek och grät i högan sky för att mamma skulle tvinga på mig jättehemska strumpbyxor återkommer,”Hua ryser”.

Vi åt middag på Max.Det händer oerhört sällan men vad gott det var.Jag passade på att köpa chilicheese.Drypande friterade knölar som är så goda.Min oerhört omtänksamma man åt en och jag fick tre stycken.Det mina vänner, det är kärlek.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i afro, Dagar, Djuren, Friskis & Svettis, kärlek, mat, träning, Ulcerös Colit. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ont det gör ont men det går…..

  1. gottablandat skriver:

    med så ont i rumpan får man minsann lyxa till det med en max hamburgare 🙂

  2. Jumo skriver:

    Det är kärlek det… 🙂

Kommentera

