Akuten med mamma

Igår precis inna jag skulle hem fick jag samtal från vårdcentralen.Mamma låg där med väldigt högt blodtryck. Min mamma har haft det i nåt år men nu skenar det.Hon hade legat där hela dagen från lunch och hade som mest 240/140 vilket inte är bra. Vi körde henne till akuten i Uppsala då hon inte ville ta ambulansen in.

Med facit i hand hade ambulans varit mycket bättre då hela världen satt på akuten.Vi fick vänta i tre timmar trots att hon var risig. Till slut var det en kvinna som sa åt mig att vara obehagligt påträngande och tjata.Det hjälpte.Mamma blev intagen och är kvar fortfarande.

Jag pratade med en sköterska nyss och de får inte ner blodtrycket fast de medicinerat. En stund hade det varit lite bättre. Min mormor dog i en stroke pga högt blodtryck.Min mamma är livrädd.Detta är också första gången jag är riktigt,riktigt orolig.Genom att mamma också lever och andas sjukdomar så har det ibland haft Peter & vargen effekt men nu är det allvar.

Jag vill ha min mamma som är 68 år kvar i många,många år till.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Dagar, Familjen. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Akuten med mamma

  1. Snusan skriver:

    Men åh! Hoppas hoppas det går bra! Våra mammor vill vi ju ha kvar länge! Håller tummarna för att hon blir bättre!
    Massa Kramar!

  2. lynx skriver:

    Stackars mamma och stackars dig! *kramar om*
    Hoppas hon mår bra snart igen.
    Du med förresten.

  3. gottablandat skriver:

    oo gumman en stor kram till dig! hoppas din mamma snart får komma hem igen och frisknar till fortare än ögat!!!

  4. Mischy/Eva skriver:

    Kram gumman hoppas hon kryar på sig snabbt.
    68 är ju bara barnet.

  5. annah skriver:

    Hoppas din mamma kryar på dig!

    Kramar

  6. annah skriver:

    på sig såklart! Mina ögon går visst lite i kors.

  7. Marion skriver:

    Jag håller tummarna!! Pusspuss fina

Kommentera

