Happy Valentine

happyvalentineÖnskar jag er alla. Själv firar jag den inte nämnvärt.Jag blev nyss glatt överraskad utav min vän Maritha som gav mig en jättefin bukett tulpaner med ett hjärta i.TACK!! Fina,goa ,underbara vän.Jag är så oerhört glad över att du finns i mitt liv. Vi är ju mest som syskon. KRAM, en bamse kram till Mats också.

Annars då? Ja, vi har tagit det lugnt i dag.Städat lite,tvättat ,promenerat och nu ska vi möta upp en del släkt vid ishallen.Hockey på gång. Mamma mår bättre och bättre och är nöjd med att vara omhändertagen på sjukhuset.

Jag är trött.Har inte blivit av med bihålsinflammationen så nu är det antibiotika som gäller.Det kommer att ge mig taskig mage men det får jag ta. Jag längtar ihjäl mig efter att får träna igen och funderar på om jag ska gå afroledar utbildningen eller inte?

För övrigt ska vi äta chili con carne idag. Var glada att ni inte behöver umgås med mig imorgon. Jag älskar chili,ärtsoppa och sådant som inte är så lättsmält.Vi ska också se på Mello och mumsa i oss popcorn.

För några veckor sedan fick Lina vara med och skära ut en pacemaker på en död person i likrummet när hon jobbade på akuten. I förrgår satt vi tillsammans Lina,mamma och jag i dagrummet på sjukhuset.Jag läste Unt och deras familjesida dvs dödsannonserna. Lina berättar att hon sett dödsannonsen på personen hon skurit i. Jag tittar upp och säger ”-Jaha!!!?? så han överlevde inte”? Lina bröt fullständigt ihop i skrattkramper. Jag försvarade återigen mig med att jag är blond under detta mörka hårsvall.Jag tänkte helt enkelt inte alls.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Dagar, Familjen, kärlek, mat, musik. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Happy Valentine

  1. johanfirst skriver:

    Det gäller i all vetenskap att ställa dom rätta frågorna ;).

    Kyssens betydelse. Tror du på det här?

  2. Lillo skriver:

    Hyvää ystävän päivää! Halihali.

  3. Lena skriver:

    För långt bort för en kram men jag tänker på dig!

    Kram kram

    P.s Skönt att din mamma mår bättre

  4. johanfirst skriver:

    Mer om 13-åringen

    Bör 13-årige pappan få veckopeng? Vad anser du.

  5. Finna skriver:

    Usch för att skära ut en pacemaker på ett lik, kul kommentar du kom med iaf. 😉 Såna vänner som Marita växer inte på träd. KRAM!!

  6. Morsan skriver:

    *skrattar*
    Du är bara BÄST du hjärtat!!! Du o dina underbara kommentarer 😉 Love ya….

    PUSSSS

  7. Emma skriver:

    Hahahha ;P jag och min jobbarkompis stod mitt emot varandra på jobbet, det var ganska mycket buller omkring… Men hon frågade iaf: om jag ville komma på Nyårs fest!? jag hörde inte vad hon sa så jag sa: Va!?
    efter mitt tredje VA!?
    så skrek hon: VILL DU KOMMA PÅ NYÅRSFEST!!???

    då svarade jag: Jaha! ja det vill jag men, när ska ni ha den då??

    Jag vet inte, men jag tror att man firar nyår den 31:a december…

Kommentera

