Små, små ting i livet

Sitter här med en kopp kaffe och en bit mörk choklad.Har ätit helstekt kotlettrad med ugnsrostade rotsaker och sås på creme fraice samt höstkantareller. Gjorde även en sallad med feta ost i. Jag kan bara förnöjt konstatera att jag är mätt. Försöker njuta av det lilla som kaffet exempelvis.

Om en liten stund ska jag ta Molte med på en långprommis.Också något jag njuter utav. Ska se de små tingen i livet som ger kvalité.Tänk solen som börjat stråla så det värmer,snart kommer snödropparna.Det är så oerhört lätt att se det som är jobbigt.

Dessutom har jag fått en ordpolis på halsen så jag stavar noga numera. Försöker att inte slarva.Ordpolisen är min bror.Vinkar åt honom.Han hör till de små tingen (positiva)han med.Även om han jävlas.

Igår fann vi våra kusiner i Finland på facebook som vi inte haft någon kontakt med alls. Facebook är på det viset helt fantastiskt.Numera är jag urkass på finska så det får bli engelska som gäller.Ännu ett av de små ting som gladde mig.Kusiner som jag haft vetskapen om men inte kontakten med. Små, små ting i livet som ger bra positiv energi och som om det inte var nog med det så ska jag klippa mig imorgon och så kommer mamsen hem.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Dagar, Familjen, mat, Ulcerös Colit. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Små, små ting i livet

  1. Jumo skriver:

    Jag vill bara lämna en kommentar som du tar som en positiv händelse, en liten positiv händelse… 🙂
    Det stavas fraiche…. Kram kram 🙂

  2. Maria skriver:

    Små saker att bli glad av är också när en söt vän ringer och pratar 45 minuter. Underbart!! tack för att du ringde sötnos!!
    Puss

  3. Sofia skriver:

    Visst, länka på du 🙂
    Kram.

  4. gottablandat skriver:

    mums va gott det lät!! stor kram till dig gumman!!

  5. Tesstamente skriver:

    FB är bra på det viset, man kastas tillbaka i livet för en sekund när man hittar gamla bekanta.

  6. Lillo skriver:

    Att kunna se och njuta av dom små små är stort. Kraaam!

  7. Mischy/Eva skriver:

    Du har en utmärkelse hos mig.

    Helstekt kotlettrad åt vi också i Söndags mums.

    Kram

Kommentera

