Energifattig tant

Så känns det idag. Sov dåligt inatt.Vaknade svettig med hög puls och en enorm skräck känsla i kroppen. Kroppen minns obehag ur barndomen.Sedan låg jag där och fnulade på olika saker. Funderade på jobbet,livet och allt som hör till.

Har arbetat ,hämtat tre små killar som fått pannkakor här. Lyckats gå ut från Förskolan med blåa skoskydd på. Jag upptäckte det när det prasslade mot snön.Elias skrattade gott.Killarna och jag har läst saga. Melker lekte att morfar var en stor farlig myra? 🙂 Robban ser absolut inte liten och myrlik ut.

Melker pratar mycket om att han är död,ska döda,frågar ska du dö eller leva när han leker. Jag frågade vad han trodde att död var? Han sa att det var när man blev dödad av hajarna. Logiskt tycker jag :). Vad skönt att vara så obekymrad. Hajarna finns inte i Gimo,inte i havet utan i Unlunda.Det finns tydligen gott om farliga hajar där och bäckfiskar som är äckliga.

Sedan kom deras ursnygga mamma och hämtade hem dem.Hon hade varit hos frissan för att förnya sig. Hon blev verkligen jättefin.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Dagar, Familjen, kärlek. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Energifattig tant

  1. Marion skriver:

    Hej söta! Var du på FÖRSKOLAN!?! 😀 Glädjer mig! Du är så härlig! Vilken underbar mormor dina barnbarn har!
    Puss

Kommentera

