Barnbarn och andra funderingar

Jag kom hem idag vid 13.30. Ringde min goda vän Eva.Jag kallar henne även min mentor.Vi pratade i en timme.Hon är så klok.Hon inger en sådan styrka och ett lugn. Ikväll får jag även healing utav en gemensam vän till oss.

Som grädde på moset så kom grabbarna grus hit idag. Först var Robban och jag iväg och handlade en massa mat.När vi kom hem så ringde jag Lina som ville fara och handla.Jag sa åt henne att lämna in trion här.Det blir som enklare att shoppa mat då.

Elias ville sitta en stund vid datorn,Elliot supportar. Melker fick lite snoppe problem .Det kliade. Vi bytte blöja och diskuterade livet. Melker är idag två och ett halvt år. Jag sa att mamma handlar och pappa åker motorcykel.”-Ja, jätte fort sa Mecki.”  Ja, sa jag han är snabb. Han åker på jorden kontrade den unge mannen.Jag tog på honom torr blöja och sa , att han har så trånga byxor (stuprörs jeans). ” Ja, de är tajta säger han”.Robban började skratta.”Jätte tajta är de.”säger Mecki. Där stod jag och log fånigt.Han är klokare än mormor tror.

Under kvällen så ritades det en del.Elliot ville att jag ritade ett hjärta åt honom.Sedan fick jag skriva dit ”Elliot älskar mamma”.Han målade hjärtat.Melker ritade en spindel,en bläckfisk och plötsligt så ritade han ett E. Han tittade på bokstaven han ritat dit och sa” Det äj ett E sej du väl”.En smart ung man det där.

Vi intog en sen middag.Jag har sett Grey´s. Jag ÄLSKAR den serien. Nu vill jag bara vila.Finns det någon som vet någon som har en stuga att hyra/låna ut. Ett veckoslut? En vecka? Jag behöve rtytsnad,lugn och ro. Jag menar det verkligen.

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Familjen, kärlek. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Barnbarn och andra funderingar

  1. Susanne skriver:

    Hihi! Ååh vad härligt! Underbara kommentarer. 🙂

  2. gottablandat skriver:

    vad härligt med en sån vän som är som en mentor och ger en lugn och styrka, glad jag blir att du har en sån gumman!!kramrkam

Kommentera

