Gråtfärdig

Är jag idag ,utav smärta.Oftast så glömmer jag numera bort att jag har en sjukdom i min kropp.Jag vill glömma bort det,låtsas som att det inte existerar alls.Syns det inte så finns det inte.Kör jag ner huvudet i sanden så finns det inte heller. Sedan får jag dagar/veckor som den som varit.Jag får bråttom till toan varje morgon. Mr.Diarré gör hembesök.Det är snudd på nära skitibyx varje morgon alternativt efter varje måltid.Nu pratar vi bajs på hög nivå. Sådant man inte pratar högt om.

Det är fult att ha sjukdomar som har med tarmar och rumpa att göra.Hur många har inte hemoroider? Hur många erkänner att de har det? Min kära svärson trodde hemoroider är eksem?? Nog fan kan det klia men eksem är det inte.Att sedan ha något i magen som ingen vet vad det är och som ger kraftiga bajsatacker. Det bör man viska om.

Idag slog sedan även värken från hell till.Min höft,mina händer,mina ben,min kropp gör ONT! Det gör ont att ha jeans på sig.Ofta kan jag ha ont innan träning.Sedan tränar jag och känner just inget men sen???? är natten förstörd.Eftersom jag tack och lov är envis som en rödgris tänker jag ALDRIG ge mig. Jag kan inte för mitt liv se mig själv utan träning.Idag är ett afro pass en omöjlighet.Imorgon är det säkert bara bättre.Idag får jag healing.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Dagar, sömn, träning, Ulcerös Colit. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Gråtfärdig

  1. Snusan skriver:

    Usch, önskar du kunde slippa ha det sådär. Det låter riktigt jäkla jobbigt. Hoppas hoppas det känns bättre imorgon!
    Kramar!

  2. Lillo skriver:

    Säger som Snusan, hoppas det känns bättre imorgon! Halihali!

  3. Marion skriver:

    Skickar en massa pussar och kramar till dig!!!
    Du är gullig du Anne! Trivs inte med mig själv, min spegelbild och inte med nåt för tillfället. Jag krisar med mig själv bara…Vill jag det här? Är det kul? Gör jag ett bra jobb?

Kommentera

