Fattig i Sverige

Läs denna bloggen. Den handlar om en journalist som ska leva på soc bidrag i en månad.Det är många i Sverige idag som är fattiga.Klasskillnaderna ökar i ett land som vårat år 2009 vilket är en katastrof.Jag vet att min mor lever under existensminimum. Att vara ensam pensionär är ofta att vara fattig.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i fattig, Mor, Sverige. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Fattig i Sverige

  1. Cia skriver:

    Ja precis så är det för min mamma. Tyvärr får jag aldrig betala något åt henne, då sticker hon till mig pengar på något sätt.

    Det är någon form av stolthet hos henne tror jag.

  2. Lena skriver:

    Jag tycker så synd om pensionärerna som får vrida och vända på varje krona. Efter ett långt arbetsliv ska man väl få unna sig lite.

    Sen tycker jag att att leva på soc i en månad som hon gör är lite väl lite. I samma blogg ”skröt” hon om att hon fick ut en lön på 35 000 kr som hon skulle spara undan nu. Hur många kan det? Hade hon gjort detta under säga ett halvår eller 1 år så hade jag följt denna blogg. Nu retar den bara mig.

    Ha en trevlig helg och heja på Magnus i Let´s Dance för mig 😉

    Kramen och pussen

  3. gottablandat skriver:

    usch ja, det är läskigt vilka skillnader det finns i dagens samhälle.. för att inte tala om siffran för hemlösa i sverige.. stötte på den häromdan och blev chokad över hur hög den faktikst är!

Kommentera

