Småbarns Mormor

Att vara mormor på heltid är att duka fram,duka av ,duka fram ,duka av.Jag  har glömt bort hur det är att vara småbarnsförälder.Efter Let´s dance igår var tanken att jag skulle sova.Jag somnade sent,vaknade mitt i natten och kunde inte sova. 6.00 kommer Elliot och Melker,superpigga. Melker började morgonen med att han tyckte ”ska söpa en bebis.” Där känner jag mig lugn.Överlåter den biten åt Lina och Olle.

Jag sätter på teven i ärligt barnvaktsyfte i vardagsrummet. Somnar om en liten minut och hör  ”FÄRDIG!!!”. Elliot har bajsat.Jag börjar inse att det är dags att ge upp. Vinglar ur sängen och ser verkligen mormoraktig ut.Har åldrats flera år över en natt. Vi frukostar tillsammans och maken ger sig av till Norrtälje för att hjälpa min bror med flytten,svikare.Han såg inte ledsen ut.

Nu har jag parkerat trion i soffan med lördagsgodis.Elias har idag avverkat ett kalas.Min underbara granne har rastat Moltas.De tog en långprommis.Tanken är nu att vi kl 15.00 ska till ett danspass med Friskis och svettis.Jag har fått löfte om att ha barnen med. Saken är den att jag inte vet om jag orkar 🙂 Men terrorist trion är laddad.De vill gympa med mormor.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Småbarns Mormor

  1. Snusan skriver:

    Haha! Terroristtrion… 🙂
    Det låter jäkligt jobbigt och samtidigt så himla underbart. Jag vill söpa en bebis NU!
    Kramar!

  2. Cia skriver:

    HUA… Du får det att låta underbart att jag inte kan få barn… Skönt för det gör ont ibland.

Kommentera

