Stanna upp lite

I det ni gör ibland och känn in.Det är så lätt att glömma bort det lilla i vardagen. Jag vet att ni nu tänker att ” Å, nej!! Nu är hon igång igen”. Men det är så att vi inte ser det lilla.Vi glömmer bort hur viktigt det är att får vara frisk,att älska,att bli älskad,att äta en god frukost på morgonen,att gå ut och njuta av solen.Listan kan göras lång.

För mig är glädje när jag kommer hem och Moltas är lycklig,när min bror ringer,när min dotter ringer.När jag träffar min släkt och mina vänner.Jag blir fortfarande glad när jag vet att min man är på väg hem från jobbet.Jag fullkomligt älskar att umgås med mina barnbarn lika mycket som jag älskar att lämna tillbaka dem.Shopping är glädjande och mat för att inte tala om träning. Det finns så mycket härligt i livet. Vi glömmer lätt bort det.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Barnbarn, Hälsa, Livet, Lycka, Shopping. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Stanna upp lite

  1. Cia skriver:

    Ja det är lätt att allt underbart försvinner in i allt elände ibland.
    Då är det inte lätt att se livet genom rosa glasögon. Även om man vet att man borde glädjas över de små glädjeämnena.

  2. gottablandat skriver:

    så braaaaaaaaaaaaa skrivet gumman. jag försöker allt som oftast stana upp i livet och verkligen uppskatta det lilla i vardagen också. precis som du skriver så bara en sån sak att man själv och ens nära och kära får vara friska är ju så oerhört mycket värt. Ibland får man nästan nypa sig i armen för man tycker man har det så himla bra.
    kram på dig och tack för att du fick mig att tänka till även en sån här måndagmorgon hur lyckligt lottad jag egentligen är!! puss!!

  3. Lillebror skriver:

    Tack min syster 🙂

  4. Marion skriver:

    Nej…det är inte åh nej det är ÅH JA!! Det är så sant så sant och så bra så bra att du påminner oss i allmänhet och mig i synnerhet. Tänker på den snart fullspäckade almanackan…fram till juni är det många helger som har nåt inbokat. Och pengar, renovering, träning…jag du veeet….stressar att man inte är i nuet.
    Puss finaste Asta! Från Märta! ….kommer du ihåg när vi ”döpte” oss?! I tältsängarna i källaren hos Linda! HAHAHA Vad vi skrattade!

  5. Jenny J skriver:

    Tack för ditt svar angående min lilla fundering på att ha med min mor på förlossningen,nu är jag mer säker på att ha henne med 🙂
    Hon är en så stor människa i min lilla värld,en bästa vän som jag vill ska få vara med på åtminstone ett barnbarns förlossning (när brorsan blev pappa i början på januari så va mamma nära att åka in till bb och vänta i väntrummet,ha ha).

    Ha det gott//Jenny

  6. Lillo skriver:

    Så bra skrivet! Det är så lätt att sluta se dom små sakerna, men så viktigt att göra. Du är klok du Anne. Halihali!

Kommentera

