Bagar Berta här.

I vårat hus doftar just i detta nu ljuvligt utav nybakade bullar.På en liter vätska får jag ut ca 70 stora och fantastiskt goda kanelisar.Jag är en mästare på bullbakning.Jag tror att min dotter är snäppet vassare men hon har haft en god lärare. 🙂 . Jag har även bakat en tårtbotten enligt gammalt recept. Ni vet,en kaffekopp socker och 2 koppar mjöl osv.Ibland är det härligt att baka. Bara ibland.

Igår var jag till Uppsala och friserade mig.Har nu mera sommarljus färg i lockarna.Är väldigt nöjd och bildbevis lär ni få vänta på då jag inte gillar att synas på foton.Kan ni tänka er att jag idag har skippat afron pga bakandet?? ”Gör vågen”! Imorgon är det dags att bli ett år äldre igen.Det var faktiskt inte alls länge sedan sist.

På lördag ska jag och två kollegor till stora huvudstaden för att premiär kryssa i 3 timmar med Tallinks nya flaggskepp M/S Baltic Queen.Vi ska få en rundtur ombord samt brunch.Inbjudan kom från Bindefeldt AB. 😉 Vad i hela fridens dar har man på sig????

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i afro, Dagar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Bagar Berta här.

  1. Cia skriver:

    Oj oj… Jag och min mamma är ju världsmästare på att baka bullar!

    Fast det viste jag inte att jag var förens tills för några år sedan. Tyvärr blir man stor av att baka och stor gillar jag inte att bli även om jag verkligen gillar att baka.

    Jag törs knappt gå till frissan efter mina två senaste besök…

    Curiosa: Jag byggde Bindefeld ABs förra hemsida som användes i flera år innan den här fina lila kom till. Ja jag byggde den inte helt själv. Men jag satte ihop den och såg till att den blev klar också.

  2. Mia skriver:

    Gott med hembakta bullar!

Kommentera

