Hjälp och tips …..?

Något har hänt här hemma i min dator.Jag får in mängder,massor och ännu mera spam i min mail ( ca 300 om dagen). Jag har Telia som internet leverantör och de sa bara åt mig att byta mail adress.Kanske är det enda och bästa lösningen????

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Hjälp och tips …..?

  1. gottablandat skriver:

    inne med en kraaaaaaaaaaaaaam!

  2. Cia skriver:

    Jag vet inte. Vi har vår egen mejlserver, där har vi ställt upp den att så att den nästan tar bort viktiga mejl 😉 Jag fick tidigare ca 300 spam om dagen nu får jag kanske 20 så en klar förbättring.

    Men om Telia inte vill göra det så får du antingen skaffa egen mejlserver, byta mejl eller lida skulle jag tro 😦

  3. Markus Johansson skriver:

    Telia har i dagsläget en filtrering av spam som man kan aktivera via webmail.

    Det största problemet med spam idag är att det kommer mycket stora mängder spam och det inte finns något bra sätt att bli av med dem. När adresser blir publikt kända, kommer det att komma massor av spam till dem. det räcker att en adress finns på Internet så kommer den att hamna på listor som använda av folk för att skicka spam. I vissa fall kan då en lösning var att man byter E-post adress.

    Det finns även program man kan köra på sin dator hemma för att filtrera spam.

    Markus Johansson
    Telia Kundservice

  4. coyntha skriver:

    Hej! Tack för besöket hos mig!
    Att springa på asfalten är inte så skönt hela tiden. Den bästa är att kombinera, ibland på asfalten ibland på grus eller i skogen.

    Börja med att springa 1km per gång på asfalten. Du får känna och se om det inte gör ont.

    Hoppas det går bra för dig med att springa.

    Hur mycket brukar du springa?

    * kram *

  5. Lillo skriver:

    Det är nog så att när spammen hittat ens mail-adress är det lättast att byta. Jag har gått över till gmail nästan helst och hållet. Funkar finfint. Halihali!

Kommentera

