Att shoppa utan shopping.

Vi for iväg idag min man och jag efter jobbet för att investera i nya dynor och blomster till nya altanen.Vi köpte inte en pryl.Jo, två burgare på Max.Jag kom hem en timme senare än vanligt.Maken ramlade in runt 16.00 och skulle varit hemma en och en halvtimme innan.Redan när han klev in såg jag att shopping borde vara no,no.Men se, det tyckte inte maken.

Vi for iväg till Uppsala och jag protesterade lite.Tyckte Östhammar räckte gott.Vi traskade sedan runt som två surmular i stan och letade dynor som har måtten 130 cm på längden och 57 i sitt bredd.DET FINNS INTE! Vi har konstiga utemöbler.Jag har målat dem 3 gånger och jag hittade dynor på Plantagen för 500:- st!? Då kan jag lika gärna köpa nya möbler.Då återstod röda perlargoner.DET FINNS INTE! 🙂

Nu var humöret nere i skosulorna på både mig och min äkta hälft.Vi hade inte ätit på timmar.Vi hade inte lust med detta.Varför gör vi då detta?Jo, för ibland är vi människor så korkade och enfaldiga.MAX hade goda hamburgare.Vi kommer förmodligen att åka på att köpa nya utemöbler.Min man är fortfarande min man trots att jag i ilska sa fula saker om honom, tyst i mitt huvud länge.

Blommor köper jag i min ensamhet någon annanstans och jag är ju inte direkt fattig efter vår Uppsala vända.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Dagar, Shopping. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Att shoppa utan shopping.

  1. gottablandat skriver:

    inne med kraaaaaaaaaaaaaaaaaam!!!!!!

Kommentera

