Mera semester

Har vi bokat in idag. En vecka på Cypern 14/9-09 med All inclusive bara Robban och jag.Vi har aldrig tidigare provat det konceptet. Vi ska äta,sola,bada och vara toklata.Resan bokades idag och betalades idag.Vi har bevakat den ett tag men jag har tyckt att priset var för högt och vips så hade de sänkt den ännu mera idag än tidigare. 5500:- per person för en vecka med all mat och dryck. Ohh…Ohhh…Yes!! I like it! Jag dansar här i ren glädje.HÄR ska vi bo!

Afron har kommit igång och jag kan inte vara instruktör i varken yoga eller afro så länge jag uppbringar sjukersättning enligt försäkringskassan. Jag får inte tjäna pengar.Jag har sjukersättning på deltid. Det innebär att jag endast får tjäna pengar 20 timmar i vecka,basta!!! Pucko Sverige.En timme till i veckan borde ju inte göra något men lagar är lagar.Nu vete fan hur det blir!?Orkar inte tänka på det ikväll.

För övrigt har det hänt en lustig sak idag. Jag kom från fika rasten med två telefoner i ena handen(ja, vi har luren med på fikat och lunchen men ej på toan),en tidning under samma arm och en kopp kaffe i den andra handen. Chefen ropar in mig och vill säga något. Han tittar på mig ochbörjar prata om nåt jobb ssom ska göras men säger plötsligt. – Du har en tvestjärt på tutten. Jag hatar tvestjärtar. Jag stirrar vilt på honom och kan inget göra med alla armar och händer upptagna och skriker: TA BORT DEN!!!!!! Han ser besvärad ut och viftar försiktigt bort den från mitt bröst . Varpå jag konstaterar att det va första och enda gången han får tafsa mig på bröna 🙂 .Han såg fortfarande mest besvärad ut ;).Sedan mosade jag snabbt tvestjärten med skon.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i afro, Dagar, semester. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Mera semester

  1. Cia skriver:

    Mmm mer semester väntas men inget bokat än.

  2. Josefina skriver:

    Underbar anekdot om tvestjärten på tutten!!! 😀

  3. ballonsaft skriver:

    HAHAHA!!! Vilken syn när bossen sopar bort tvestjärten från tuffsen! 😀 Hoohooo! Dagens garv!

    Ni kommer att få det helt underbart på cypern – Fig Tree Bay är superfint och lugnt. Partajande busungar brukar hålla sej i Aya napa. GUD så avundsjuk jag är – men glad för dej hjärtat. Skicka ett MMS! 🙂
    Kram stumpan!

  4. babybloggen skriver:

    Gud vilken rolig historia om tvestjärten! Du är för skön!

    Puckat att du inte får vara afro-ledare. Dumt system!

    Härligt med semestern! Sååå avundsjuk!

    Kram

  5. GBG Ingela skriver:

    *ASG*… alltså.. här e som vanligt.. ena gången trillar tårarna och andra gången sprutar tårarna fast av annan anledning.. Monica och jag skrattade halvt ihjäl oss åt tvesjärts-historien.. den drar jag på jobbet på måndag, var så säker !!! P&K

Kommentera

