Jag finns och det känns.

Jag är trött in i själen idag. Mamma blev inlagd på sjukhuset igår igen. Min mor miste en del av sin syn i förra helgen på vänster öga. Hon tog kontakt med Akademiska i måndags och har sedan dess pendlat in mest hela veckan. Igår bestämdes det att hon ska läggas in.Ingen vet vad hon drabbats utav.Ingen vet vad de ska göra.Igår hittades även förändringar i höger öga.Nu behandlas hon med cortison.Om inte cortisonet biter riskerar min mamma att bli blind.Det är för mig en fasa.

Jag grät floder igår då jag tycker att det vore en katastrof för vem som helst att mista sin syn.Det är en av mina största rädslor.Mamma är väldigt ensam.Hon lever för sin teve,sina korsord och läser mycket.Dessutom är hon bara 68 år!!!Nu håller vi tummarna allt vi förmår.Livet är fan förunderligt ibland.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Familjen, rädslor. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Jag finns och det känns.

  1. Carola skriver:

    Stor Varm KRAM till Er!

  2. Lena skriver:

    ÅÅÅ gumman!
    Jag håller både tummar och tår att det blir bra igen!
    Tankar och kramar i massor

  3. Susanne skriver:

    Ååh vad jobbigt! Jag hoppas verkligen att hon får behålla synen!
    Kramar!!

  4. GBG Ingela skriver:

    Men fyy va hemskt.. jag håller alla tummar, tår och fingrar jag har.. och lite till för att allt blir bra med din mamma..
    Stora kramar till dig och din bättre ?!? hälft från oss i Götet ❤

  5. Maria skriver:

    Håller tummarna för lilla mamma och skickar en massa styrkekramar.

  6. Inna skriver:

    Jag hoppas att de kan ta reda på vad som felar. Och att din mamma får behålla synen.
    Tankar och kramar i massor.

  7. Cia skriver:

    Ja precis så är det…min mamma lyssnar dock påsommarpratarna…men det är en timme om dagen några månader om året. Resten läser och skriver hon och tittar på TV. Nu är det bara TVn kvar…den kan hon se i dimman. Det är dessutom henns stora skräck. Hon sa en gång att blir hon blind hoppar hon från balkongen …

Kommentera

