Kvälls tankar

Jag pratade nyss med mamma. Hon är så rädd.Hon ligger ensam i ett rum på sjukhuset och har alldeles för mycket tid att fundera.Imorgon ska hon till ögonkliniken igen.Varje morgon när hon vaknar checkar hon av synen.Hon ber om att få behålla åtminstone höger ögas syn.

Jag vill liksom skärma av.Låtsas som om det inte finns.Syns det inte så finns det inte.Jag är proffs på att stänga av det som gör ont.Har en lång erfarenhet av det.Ibland så spricker dock bubblan.Imorgon är en ny dag.Inatt ska jag be till högre makter. På tisdag åker jag in och hälsar på med en arsenal av saker.Mamma blir tydligen kvar i dryga veckan ,eventuellt två veckor.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Kvälls tankar

  1. Finna skriver:

    Usch va jobbigt, lider med dig och din mamma! Visst är det lättast att stänga av när allt är jobbigt, men som du skriver själv så går det ju inte hur länge som helst. Ber oxå till högre makter för din mamma! KRAM!

  2. ballonsaft skriver:

    Fy vad jobbigt! :(( Jag hoppas och håller tummar för att mamma får behålla synen och att hon snart mår bättre.
    Kram hjärtat!

  3. Cia skriver:

    Usch låter som om vi har samma problem med våra mammor… Ögonen är i alla fall ETT av min mammas problem. Hon är halvblind redan. Jag måste hjälpa henne med räkningar och sånt men än så länge kna hon se lite ur dimman…

  4. Josefina skriver:

    Så hemskt – förstår din oro. Hoppas hoppas att dom kan rädda din mammas andra öga. Försök tänka att hon är på bästa möjliga ställe för hjälp. Många många kramar. ❤

  5. Susanne skriver:

    Fy, vad jobbigt. Jag håller tummarna!
    KRAM!

  6. Carola skriver:

    Kram Vännen ♥

Kommentera

