Nu så

Kändes det rätt med en liten uppdatering.Vi har varit hemma i snart en vecka.Jag har varit strängt upptagen med livet. Vi har haft en fantastiskt bra vecka på Cypern och det var nog därför som jag avslappnat lät bli bloggen.Flygresan ner gick bra ,hotellet var helt ok.Vi hade en stor etta på femte våningen.Kom ner 01.30 på natten. I kylskåpet på rummet fann vi varsinn smörgås och äpple samt vatten.Vi smög ut på balkongen och tog en drink ,tände ljus och njöt av värmen.
Dagen efter när vi väl vaknade så såg vi att vi hade världens havsutsikt.Helt underbart.

I vår resa denna gång ingick ju allinclusive.Nu har vi provat det och vi kommer ej att nyttja det igen. Maten var helt ok men vi kände oss låsta. Frukosten var jätte bra,lunchen och middagen ok men kryddningen av maten var undermålig.Kanske berodde det på att det ska passa alla.Vinet till maten var odrickbart. Smakade skit rent ut sagt. Ölen var jätte god och det var nog den enda dryck som jag kan godkänna fullt ut. Robban provade whiskey och konjak. Whiskeyn var typ raketbränsle och konjaken färgat vatten. Nu super inte vi skallen i bitar när vi reser men ett gott rött och en god avec hör som till.

Kl 19.00 var det middags dags varje kväll och kl 20.00 körde mindiscot igång i anslutning till restaurangen:). Kanon om man har småbarn. Mindre kanon om man bara är två vuxna. Men vi har skrattat,vi har badat ,vi har solat och haft det helt otroligt skönt.

På hotellrummet satte du i nyckelbrickan och du fick el i hela rummet.Det förstod vi direkt. En dag kanske den tredje så hade vi tagit ett par öl i restaurangen,ätit mat och nu satt vi på hotellrummet och slappade,tog en drink och pratade.Jag blev kaffe sugen.In i rummet på med vattenkokaren? Inget händer.Vi tänder lampor,försöker med teven,inget händer.Jag ropar till grannen: ” HAR NI EL?????” Ja, då hojtar han tllbaka.Jag ringer receptionen:
-Hallo! This is Ann from room 404 ,we don´t have any electricity.
Ok, säger hon.Have you checked your key?
Jag känner nu att NEJ!! satan i gatan…..Robban…!!
Hinner säga åt henne i luren att,- In that case I´m stupid.
Hon börjar fnissa. Robban kommer dinglandes med nyckeln i handen och sätter i brickan.
Jag säger åt henne i luren – I´m really stupid.Varpå hon tokbryter ihop i skrattanfall. Vi tok skrattade själva.Vi hade som en dag när vi bara skrattade hela dagen.

Cypern är rent,fräscht,vackert och människorna var trevliga.Jag återvänder gärna. En av kvällarna var vi på en Italiensk restaurang och åt en underbar middag som var otroligt vackert upplagd med ett supergott vin till.Vi var på pub några kvällar. 80% av alla turister på Cypern är engelsmän och de har ju vänster trafik där borta.Vi hyrde moppe en dag. Robban led och jag log. Den gick i bästa fall hela 50 km i timmen.Jag satt bakpå och påminde maken om vänster trafiken.

Vi var ute och motionerade en morgon. Sedan packade jag ner jogging skorna i väskan och bestämde mig för att ha semester.Att gå raskt i 6 km i 30 graders värme innan frukost och utan vattenflaska är inte att rekommendera.Jag svimmade nästan innan jag fick mat och vatten. Det var bara blonda Anne som var framme en sväng.

Jag återvänder gärna till denna Ö och njuter av sol,bad och värme men då ska jag själv leta restauranger,beställa vin och njuta av maten. Har man småbarn,är många osv så är allinclusive det ultimata sättet att resa på. Just nu är min dotter med familj i Side i en vecka och för de är det kanon med allt på samma ställe.

Tyvärr är jag urdålig på att fota när vi reser så denna gång får ni nöja er med endast en liten berättelse.Måste oxå tillägga att de hade fantastiska strawberry margaritas.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Livet, Lycka, semester. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Nu så

  1. Cia skriver:

    Heheh alldrig All inclusive för oss heller, vi hade dock otur med både mat, dryck och rum.

  2. Annah skriver:

    Låter iaf som det var skönt att komma bort, även om det aldrig blir allinclusive igen.

  3. Marion skriver:

    Fint du gjort!!! Och det lät jättejättemajsigt på Cypern! Ses snart! puss

  4. Cia skriver:

    Ja det känns helt underbart ordningsamt i hallen nu. M påstår att han ska njuta av att dammsuga där…det är väl att ta i. 😉

    Jättevågor var lite överkurs denna omgång då jag hela tiden måste vakta armen och inte alls kan använda den för att simma med heller

    Jag vet inte vart jag ska börja… Men det var skitigt och vi hade mögel på väggarna alger i basängen delar av maten tog slut och fylldes inte på. Herre gud hur kan man få slut på feta och tomater i Grekland? Vi skulle ha minibar på rummet till en början hade vi inte ens glas. Ja listan kan göras jäkligt lång men vi kan lugnt säga att vi inte fick vad Nazar eller Hotellet lovade på sina respektive hemsidor.

  5. Finna skriver:

    Åh va härligt det låter, synd att det inte blev några bilder! Har aldrig åkt all inclusive – och tror inte att jag kommer det heller – mat & dryck betyder alldeles för mkt för mig och Rob. Men man ska aldrig säga aldrig. KRAM!!

  6. babybloggen skriver:

    Nu har jag läst din reseberättelse. Låter som ni hade det härligt, förutom det där med all inclusive då.

    kram

Kommentera

