I väntan

På att få hem Lina med familj så slösurfar jag. Ibland funderar jag på hur många timmar av mitt liv jag spenderat just slösurfandes. Kommer fram till att det inte är någon idé att fundera.

Helgen är denna gång tom.Vi har inget inplanerat vilket känns ovanligt. Tanken är att jag ska putsa fönster. Tankar kommer och går som ni vet. Jag behöver en städerska. En my person som kommer hit och hjälper mig med att städa skåp,fönster,vind , ja allt! Jag hjälper gärna till. Då kan vi städa och prata och ha kul samtidigt. Att städa med maken är också ok men han ser alltid så himla sur ut när jag säger att vi bör städa.Inte ser han direkt lycklig ut under tiden vi gör fint heller.

Dessutom behöver jag några miljoner.Jag vill nämligen rusta hela huset. Nytt kök,nya tapeter överallt,en bastu??.  Tänk om alla önskningar slog in? Blev jag lyckligare än jag är idag då tror ni?

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Barnbarn, Dagar, Familjen, Livet, Lycka, Mannen, Städa, Surfa. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till I väntan

  1. Susanne skriver:

    Hehe, ja en sån städkompis skulle inte vara fel.
    Man måste nog ha några önskningar och drömmar kvar hela livet, något att längta efter och sträva efter men jag skulle absolut bli bra mycket lyckligare om jag hade råd att inreda mitt hem precis som jag vill ha det. 😛

    Ang. filmerna… de är upplagda på youtube så kan du se sådana filmer så borde du se mina… Hm… har ingen aning om vad det beror på… :/

    Kraam!

  2. Cia skriver:

    Ja jag såg en tävling där man kunde vinna en butler för ett år… Det vore grejer det… Kommer bara inte ihåg vart jag såg tävlingen 😉

Kommentera

