Jag är hög

På endorfiner och adrenalin.Jag har joggat i skogen med Moltas alldeles ensam i en halvmil.Idag tog jag tid.Jag har aldrig gjort det förut och jag sprang det på en halvtimme. Jag tycker inte att det går fort i skogen.Jag hittar liksom min lunk. Första biten är skön sedan blir det näradödenupplevelse och vips så är det som en egen takt.Backarna utmanar jag. Jag mot backen. Mantrat i huvudet är det går bra, det går bra, det går bra.

Grannen frågade vad jag är ute efter och jag såg ut som ett ufo? Ute efter? Välmående,att ha roligt,att utmana sig själv.Min kropp och själv mår väl efter en runda i skogen.Moltas är trött och nöjd . Även han ser leende ut.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Dagar, Jogging. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Jag är hög

  1. Lotta skriver:

    vad var det gför konstig kommentar, var du är ute efter??!!! knasgranne 🙂 man får verkligen endorfiner i kroppen av att träna, låter sååå h’ärligt!

  2. Susanne skriver:

    haha! vad du är ute efter?! Ja man blir verkligen hög av att träna riktigt hårt ibland. 🙂
    Kram!

  3. Cia skriver:

    Heheh Ja jag måste nog konstatera att du är galen 😉 Att frivilligt springa måste ju vara nära sinnessjukdom. (Jo du har rätt, jag är en lat jäkel 😉 )

  4. Ingela skriver:

    Hej på dig 🙂
    Du kan uppdatera din länk om du vill för nu har jag börjat blogga igen 🙂
    kram!

  5. Josefina skriver:

    Vad underbart det låter …

  6. Maria skriver:

    Tänk vad billigt och härligt och bra det kan vara att berusa sig på dessa härliga endorfiner!
    pöss

Kommentera

