Åt helvete

Med allt! så kan det kännas ibland. När du har en dag då du inte riktigt kan sätta fingret på vad det är som gör att du tycker det mesta är boring,tråkigt,trist och saknar glöd. För att råda bot på detta så släpar du efter arbetet med dig din stackars hund i spåret. Han får snällt jogga med dig i 5 km.Han ser slut ut innan vi är hemma. Han mår inte helt bra kommer jag på. Kanske ringer han Hris! Hundens rätt i samhället, eller hur Anette?

Datorn är en historia i sig. Den bara tvärdör hela tiden.Behöver vila en halvtimme innan vi kan slå igång den igen.Ja, inte slå men trycka igång den.Männsikor runt omkring mig mår inte bra. Jag är lyssnerska av stora mått. Känner även att jag blir orättvist behandlad. Känslan är min men den kan vara nog så påtaglig. Känslor kan vara jobbiga och sköna. Idag är jag verkligen munter.

Idag fick Elias en diagnos på sin onda mage.Han har haft ont i flera år och varit inlagd för utredning där de sövt honom och gått in med kamera.Han har ofta jätteont i magen.Han är infektionskänslig och han har ständigt återkommande diarreér. Idag for de in akut och fick veta att diagnosen var ställd sedan något år tillbaka. Man hade bara missat att säga det till Elias föräldrar???? Läkaren som tog emot Lina och Elias undrade vad de gjorde där? Ond mage?? Det var ju redan färdig utrett. Lina var som ett ufo? Helt ställd. Läkarna har vetat men ingen har informerat. Det har som fallit bort.

Det sköna är nu att Elias har en diagnos.Det tråkiga är att den heter Iga och är obotlig. Det är en immunologisk sjukdom. Hans sjukdomsbild ser ut så som min har gjort. Nu hoppas vi bara att han aldrig drabbas av något inflammatoriskt i sin mage.

Nu ska Malla misär gå i säng. Imorgon är en ny dag. En alldeles åt helvet underbar dag. Godnatt rapport från  mig.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Barnbarn, Dagar, Hälsa, hund, Jogging. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Åt helvete

  1. Cia skriver:

    Du skulle sett Svenska Hollywoodfruar… Jag hade helt och hållet struntat i dem, sen såg jag det idag… Fy fabian vad bra jag har det!

  2. gottablandat skriver:

    men guuud, hur kunde de missa att berätta om diagnosen ???!!! ibland blir man skrämd över svensk sjukvård… hua.
    krma på dig du fiiiina!!

  3. Susanne skriver:

    Missat att tala om diagnosen?? Det är ju skrämmande. Tyvärr blir jag inte förvånad… Läkare alltså… 😦 Nåja, hoppas han klarar sig bra…

    Precis sådär är mindator åxå. Skumt. Och jäkligt irriterande…

    Kram!

  4. Annah skriver:

    Men fy vad dåligt att de inte informerat om hans mage när diagnos fanns!!!

    Ja, ibland känns det mesta åt h-vete. Men efter regn kommer sol!

    Kramar

  5. Josefina skriver:

    Japp, vissa dagar är helt åt helvete. Konstigt att eländet verkar komma i klump … Hoppas att dagen idag är en underbar dag, eller iaf en normaltrevlig dag! Kram!

  6. Finna skriver:

    Man är tyvärr inte alltid på topp – hoppas att det känns bättre idag? Och hur kan de missat att berätta diagnosen, man blir ju mörkrädd!
    KRAM!!!

Kommentera

