Ömma muskler,horney hund och lite annat.

På något vis så skenar dagarna men ändå inte.Vi har varit hos bror med fru och haft hur trevligt som helst. Jag spenderade inte allt för många pengar. Igår skjutsade jag mor min till Thuns.Även där spenderade jag lite pengar.Jag är bra på det. Enligt maken ska vi flytta ut till skogen.Jag ska endast får en elmoppe? Som tar mig någon liten mil bort men dock ej till klädbutiker.Jag svarade då med datorer och internet samt webshopping.Det finns inga bredband i den skogen där jag ska bo enligt honom. Hoppsan….

Hunden min har det kämpigt.Går han inte i hundra nittio så fläppar han med läpparna eller klapprar liksom av dofterna ut i gräset.Massor av löpisar i grannskapet  och ingen han får sätta på. Tänk själv att vi inte tillåter det som egentligen är naturligast i världen. Lite vofse raj raj. Nu knallar min vackra 4 åriga hanhund med ständigt sug i blick och kön.Måste vara tungt. Jag är dock glad över att han inte rymmer.Grannen kastrerade sin hanhund för någon vecka sedan och han kom ensam knallandes med tratt på huvudet trots att kulorna var borta. Instinkten finns kvar även om kulorna är väck.

För övrigt så har jag varit på mitt första skivstångspass på länge ikväll. jag kommer att vara både halt och lytt av all benträning imöra. Kl 19.00 kör jag ingång och instruerar afron.Nu är det bara 3 ggr kvar. Afro,skivstång,jogging och yoga.All för att skelettet ska hållas ihop av starka muskler. Envis kvinna med sisu som få. Det enda jag har kvar är att gråta ordentligt så att smärtan i mellangärdet släpper.

Jag gråter dock inuti när jag läser om Vimmelmammans kamp.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i afro, Dagar, Djuren, Friskis & Svettis, Hälsa, hund, Jogging, Lycka, Mor. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Ömma muskler,horney hund och lite annat.

  1. Cia skriver:

    Inget bredband…? Jag tror din man är smygsadist!

  2. gottablandat skriver:

    hihi.flytta till skogen utan bredband… usch ja.. ibland flyter pengarna iväg lite väl fort!
    kraaaaaaaaam

  3. Josefina skriver:

    Härligt med all träning! Sisu är ordet! Kram !!

    Ang ögon/öron-medicin till vovve:

    vet. skrev ut en ögonsalva som funkat jättebra. den heter: fucithalmic vet. 1%.

    öronmedicinen (trycks ner i öronen) hoppas jag funkar lika bra – den heter: canaural.

Kommentera

