Grådimma i skallen

Så känns det numera när jag ska kliva ur sängen på morgonen.Jag vill INTE. Det är mörkt och grått och jag har så svårta att få upp mina blå. Masar mig ut i köket.Undrar vem varelsen i spegeln är på toan? Tar fram kaffet,en tallrik yogurt och en god smörgås. Hasar in till datorn och sätter mig ner för att avnjuta frukosten och ta en surfrunda hos favoriter och dags tidningar.

Idag när jag sitter här i allskönsro så slocknar det mesta i huset.Kolsvart bidde det. En propp hade gått och jag tog det som ett tecken på att det var dags att duscha och ta på ansiktet.Nu har dimman i kontoret lättat.Jag är i valet och kvalet på middag med maken ikväll eller yoga? Maken ska bort i helgen.Jag är gräsänka och ska umgås med finaste Maria i Uppsala på lördag.På kvällen ska jag på pubkväll med goda vänner.Maken han fiskar hela helgen.

Han började packa igår och såg ut som ett lyckligt barn.Nästan lika glad som när vi far utomlands.Att umgås med goda vänner och göra något man älskar att göra ger naturligtvis bra energi och massor av glädje.Att jag eventuellt väljer bort middagen ikväll beror på att maken ska iväg och handla en massa mat för ankommande fisketur. 4 karlar äter mycket på en helg ska ni veta.

Nu hunden och skogen….

ps: Jag har galen träningsvärk!!!!

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Dagar, Mannen. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Grådimma i skallen

  1. Maria skriver:

    Vi kommer få det kalasmysigt på lördag!
    *smack*

  2. Cia skriver:

    Vem blir inte helt förstörd av höst och vintermörkret? Förfärligt!

Kommentera

