Sagan om Moltas & Molly

För några år sedan kom skaffade en familj på orten en liten söt Bernersennen flicka som fick namnet Molly. Våran Moltas som är en Golden Retriever kille fattade genast tycke för den yngre damen.Moltas är idag 4 år och Molly 3 år. De två hundarna får ofta leka med varandra och vi i familjerna hjälps åt att vara hundvakt om så behövs. I och med att hundarna fattade tycker för varandra och har så hemskans roligt så fann även jag nya vänner.

Eftersom tikar ibland löper och hanhundar uppskattar detta å det högsta så finns det perioder då dessa tu inte får träffas. Det kunde nämligen resultera i väldigt vackra små goldensenner valpar.Igår kväll fick då den fagra Molly nog. Hennes saknad efter kavaljeren Moltas blev alldeles för stor då den naturliga instinkten tog över. Hon rymde hemifrån.

Jag satt i mitt vardagsrum och ser ett par vackra bruna ögon som tittar på mig genom altandörren.Tänker att ”Moltas vill in”. Kommer på attt ”Moltas är inne”. Går fram till dörren och ser en otroligt lycklig Molly utanför som viftar på svansen allt hon kan . Hon tänkte nog bara ” YES!!! de är hemma”. Jag hojtar på maken som går ut och tar hand om Mollsan medans jag ringer hennes familj. Molly hade ledsnat på att inte få träffa sin kompis.Hon höglöper och längtan efter små vaplar och lite rajraj blev för stor.

Tur i oturen eller inte var att Moltas var inomhus. Mollys husse hämtade hem henne och vi fick en hund hemma som vandrade från dörr tilll dörr och gnällde,frustade samt smackade..Han hade känt doften av den fina Molly och fick inte det han ville. Livet är hårt både för hundar och människor ibland.

Robban & Jag samt Mollys familj hade en rolig stund och vi kommer länge att skratta åt detta. Jag måste också få tilllägga att Molly aldrig rymt tidigare och att de direkt anade vart hon tagit vägen. Vi vet nu att allt kan hända när våra fyrfota vänner är tillräckligt sugna.

moltas_molly

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Dagar, Djuren, hund. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Sagan om Moltas & Molly

  1. Cia skriver:

    Låter som valpar jag gärna velat ha en av… Fast tur att det inte blev några för jag har varken tid eller plats för en hund…. Men de är bra fina de där två.

  2. Sofia skriver:

    Åh, va gulligt 🙂 Minns min söta Bernice när jag ser Molly.

Kommentera

