Party kvinna,tjej,tant?

Jag är ingen party kvinna längre. Bara att konstatera. Efter Uppsala mötet med Maria så tog ja en snabbdusch,gjorde mig vackare 😉 och cyklade till min vän Maritha. Där blev jag bjuden på paj och gott sällskap.Vi strosade efter ett par tre timmar iväg på pubkväll som ordnades på orten.

Men nähh…det är inte min grej liksom.Jag längtade mest hem till sängen och lugnet. Eftersom vi bor på en väldigt liten ort och jag bott här mest hela mitt liv samt haft samma man i snart 20 år så frågar alla direkt ”Var Robban är?”. Jag kände för att svara att vi separerat då han flyttat till en ö med Anders . Nu fungerar jag inte så heller så jag stuffade runt en stund till den bra musiken de ordnat .Tog en öl och gick sedan hem för att landa i soffan med ett rör Pringles samt Aftonbladet. Visst är jag spännande :)?

Att festa är roligt ibland men då på ställen där alla inte känner alla.Dessutom älskar jag att bara sitta i glada vänners lag och äta samt dricka gott.Nu har dagen ägnats åt absolut ingenting.Maken är hemma efter helgens fisketur och vi har ätit hämtmat. För övrigt är det ryggläge i soffan som gäller.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Dagar, Mannen, Vänner. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Party kvinna,tjej,tant?

  1. Cia skriver:

    Ohhh jag kommer ochså från en liten håla… Ingarö.
    Där känner alla alla och jag måste säga att för det mesta gillade jag att ha det så. Alla hjälper alla och hälsar etc. Fast den nackdel som finns är byskvaller, det avskyr jag.

    Jag är inte heller en partypingla, ska ut med tjejerna på jobbet den 6e. VI ska först hem till chefen och sedan ska vi på Lemonbar. Jag har inte varit ute sedan senast vi var ute med jobbet. Det är liksom de gånger jag bjuder till.

    Fast den här gången ser jag faktiskt fram emot det en hel del.

Kommentera

