Se sådär ja.

Nu har vi en ny stor skärm och ordningen är återställd i det Björklundska hemmet.Ett par tre dagar utan burk gick ju rätt bra trots llt. Saknade Rix fm på morgonen .Lyssnar alltid på dem och intar frulle vid datorn surfandes hos mina nätvänner samt morgon tidningen.

Helgen gick som vanligt rasande fort.I söndags kom de tre terroristerna till oss då Lina hjälpte en vän med flytt från uppsala till Gimo. Vi lunchade tillsammans,filosoferade om huruvida Melker 3 år kände sig gammal.Vilket han sa att han gjorde och krämpor hade han fått med, ont i en stortå. Vi var till min mamma dvs barnens gammelmormor och hjälpte henne med gardiner.Där åt vi söndagsgodis och fikade. På vägen ut berättade jag att bänken utanför gammelmormors port var en ljugarbänk.Man börjar ljuga om man sitter där. Elias slog sig snabbt ner och han påstod att inget hände. Elliot 5 år kastar sig också ner på bänken och ropar ”MORMOR!! Jag ser en APA!!”  I samma veva kommer en mörkhyad kille ut från porten brevid. Elliot såg inte honom men det gjorde jag och jag kan säga att han inte såg glad ut.Jag hann bli kall och varm om vartannat och slätade över med att högt säga ” Man ljuger bra på ljugarbänken”. Ibland blir det lite tokigt.Jag skämdes som en hund och hoppas bara att han inte tog åt sig.

För vörigt så har jag tagit sprutan och fick sketa ont i armen.Det var den bieffekt jag fick.Lite tröttare än vanligt kanske men jag är ett kronvrak vad gäller trötthet på hösten.Borde nog som jag sagt förr gå i ide. Imorgon är det näst sista afro passet för mig som instruktör. Tänk att jag snart stått där 11 gånger. Vi hade ju en provomgång först. Jag fortsätter till våren. Igår var jag på Friskis och svettis danspass,så otroligt roligt. Fick för övrigt håret klippt och färgat igår också så nu ser jag respektabel ut igen.

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i afro, Barnbarn, dans, dator, Friskis & Svettis, galet, Godis. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Se sådär ja.

  1. Cia skriver:

    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHA både jag och M skrattade gott åt ljugarbänken 😉

  2. Sofia skriver:

    Hihi, det var ju riktigt roligt 😉

  3. Finna skriver:

    Haha, bra tajming där på ljugarbänken. 😀 Skulle inte klara mig utan dator i flera dar, men vad gör man om man är tvungen. Kul att du är tillbaka! Får man se nya frillan? 😀 Kul med afropasset och att du tänker fortsätta! KRAM!!

Kommentera

