Rullgardin av mörker i skyn

Så är det utanför mitt fönster. Jag var på ett möte igår med en grupp underbara människor .Jag lärde känna dessa kvinnor när jag själv var som sjukast.Kommunen som jag arbetade för då hade startat en rehabgrupp.Jag behövde ingen rehab konstaterade jag kaxigt.Men jag tog hjälpen och den gav mig så mycket.Jag fick nya vänner,nya tankar,nytt mod och till viss del ett liv som började på nytt på ett bra sätt.

Jag fick hjälp med att inse att jag själv rår på mitt liv.Att jag bör ta ansvar för mitt liv och inte skylla mitt mående på andra.Att jag kan allt jag vill och att jag duger precis så som jag är.Att sedan livet inte varit vänligt mot mig hela vägen är en annan sak men jag har lärt mig massor av det jag upplevt.Att leva i kärlek är viktigt.Kärlek mot mig själv.Inte alltid det lättaste.Inte vissa dagar. Idag är jag så glad att jag var klok nog att ta emot den hjälp som erbjöds då den numera är borttagen.Kommuner ska spara. Vi borde oftare vara kärleksfulla mot oss själv.Titta oss i spegeln och tänka ”shit, vilken Puma/Hunk jag är”. Då menar jag inte bara till det yttre.

Det är verkligen mörkt ute dygnet runt utanför mitt fönster men just nu i dag och för tillfället så känns det ljust i mitt bröst. Tack, alla goa vänner för att ni finns.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Dagar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

