Vindögda Vera

Sitter på sin stol och glor på skärmen. Jag är utmattad,väsynyt= trött på finska. Ska i säng strax och sova med kinden nedtryckt i kudden lätt dreglandes och osnarkandes.För jag snarkar aldrig. Jag längtar till Julaftonen.Vill se barnens miner.Jag längtar till sommaren då jag får vila.Jag får vila nu med men det är för kusligt ute.I helgen åker vi till huvudstaden och idkar kärlek.Kärlek på hög nivå utan större krav.Att bara vara ,tillsammans och må gott. Nu kallar sängen och jag knallar dit.Ska duscha av mig friskis svetten först.Har varit på ett stenhårt pass.Kroppen ,mår bra,jag mår bra .Tänker jag hela tiden.

I mig bor dock fortfarande ett monster.Ett monster som bott i hjärnan länge,länge.Jag förklarade för maken att den säger: -Ät inte för mycket!! Du blir tjock.Ät inte för mycket du blir fet!! Han ler mest åt min monster röst som jag skapar. Godnatt med er. Tantaluringen ska nana kudden.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Dagar, Hälsa, kärlek, Mannen. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Vindögda Vera

  1. olle99 skriver:

    Jag kommer att vara exorcisten som tar bort monstret som inte har någon rätt att göra det mot dig!
    Puss och kärlek

  2. gottablandat skriver:

    kraaaaaaaaaaaaaaam på dig!!!

  3. Cia skriver:

    Jag skulle behöva ditt monster…

    Vila…jag har vilat hela veckan och är fortfarande vek och förstörd.

  4. Josefina skriver:

    hemska monster – och söt make. massor av kramar.

  5. Finna skriver:

    Hoppas ni hade en underbart mysig helg i Elstocolmo!! KRAM!!

  6. Cia skriver:

    Angående hallen så är det ju svårt att svara på utan att faktiskt veta exakt hur den ser ut och vad den ska användas till…Mycket skor kläder, gameldags telefonbord, bara genomfart? Ja det blir många alternativ. Gillar du någon speciell stil? Modernt, klassiskt, kitsch?

Kommentera

