Morgonstund

Del II. Det blev ingen lotus.Det bidde spikmatta avslappningsskiva och sedan vaknade jag av att jag snarkade. Jag sov middag kl 10.00. Jag och alla bebisar 🙂

Del I. Har haft sovmorgon idag.Börjar kl 12.30.Har egentligen aldrig riktig sovmorgon då Elias kommer kl 07.30 ca. Han sätter sig direkt vid datorn och sedan efter ca en timme följs vi åt till skolan. Idag vaknade jag innan klockan. Fixade kaffe och en nybakad smörgås.Min man bakade dinkelfrallor igår. Efter en stunds ensamtid kom då detta underbara barnbarn.Då plötsligt rasar min mage. Energin som sprudlade innan ramlade ner i skorna tvärt. Magen är ju kroppens central.Mycket kraft går åt när magen inte fungerar. Envis som jag är följde jag Elias till skolan och sedan gick Molte och jag på vår sedvanliga långprommis.

Nu tänker jag lugnt sätta mig i lotus ställning för meditation.För första gången i mitt liv ska jag sätta mig och slappna av i ensamhet. Bort med smärtor och krämpor och in med ny energi. I got to try it 🙂

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Barnbarn, Dagar, hund, magen, Ulcerös Colit. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Morgonstund

  1. Susanne skriver:

    Hoppas det hjälper och att magen blir gladare!
    Kramar!

  2. Cia skriver:

    Usch ja… magen tar kål på all energi om den inte funkar.

    Jag hade gallsten i 10 år innan de konstaterade vad det var. De var stora som ägg! Ja så tog de bort dem. Inga paniksmärtor men magen rasar ihop då och då efter det.

    Stackars stackars dig!!!!

  3. Cia skriver:

    Vet du, du har fått lite bloggkärlek hos mig, kanske kan det vara lite uppmuntrande?

Kommentera

