Kära dagbok

Idag är en sådan dag när jag verkligen älskar att ha hund.Fullkomligt lyser av glädje när jag ser framför mig hur vi går ut i minus 9 grader och snöstorm.Vi vandrar där i lugn och ro och njuter av vår tillvaro. NOT!!!!!!!!! Jag fryser rövva av mig bara jag tittar ut.Moltas han ser glad ut istället. Mitt största I landsbekymmer är att jag sminkar mig till vardgas.Mascara och snöstrom går inte ihop. Det är dessutom så kallt ute så att ansiktet stelnar till.Gratis botox? I och för sig en fördel. Jag lider liiiiite med bror min som kom hem från ett +30 gradigt Egypten igår till detta fina väder.Där kan vi snacka om chock för kroppen.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Dagar, hund, snö. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Kära dagbok

  1. Cia skriver:

    Jag är så glad att jag har innekatter 😉
    Nicke brukar be att få gå ut på balkongen och då får han det. Han kliver ut och vänder mer eller mindre i dörren. Alldeles lagom för min del.

    Ja smink ja… Jag gav upp det för ett par år sedan. Saknar det då och då men ohhh vad skönt att slippa kliva upp tidigare för att applicera. Men när jag vill vara fin någong gång igen så ska jag köpa nytt och kleta på 😉

    Kylan fryser sönder mig, det rasar flagor så att läpparna snart blöder och pannan har redan blivit narig. Jag och vinter är inte kompatibla alls har det visat sig. för där jag är som torrast ploppar det upp finnar. Hallå jag fyller faktiskt 40 år!!!

    Nä brorsan är det inte synd om…han har ja sluppit undan vintern i säkert en hel vecka.

  2. Susanne skriver:

    Åh, ska ni till Grekland? Vad avis jag blir. Vilken plats ska ni till?
    Spännande med köksrenovering! Ja det är många val man ska göra. Härliga i-landsproblem. 😉

Kommentera

