Shopping,träning och städning

Idag for jag med allra finaste Maritha till Uppsala för lite shopping.Jag skulle inte ha något. Jamen eller hur?????? Jag köpte mig 2 tunikor på Gina för 49:- styck,en tunika från Vila för 100:- den hade kostat 300:- och en underbar oversize top från H&M för 129:-. Jag köpte 4 plagg för 329:- de ni?? Jag är så impad själv. Att shoppa på rean bör man inte göra vid juletid utan nu.

När jag väl kommit hem så bestämde jag mig raskt för att ta en sväng med dammsugaren hos mamsen. Mamma är bättre,piggare och mer smärtfri men har bestämt att hon INTE kan dammsuga på LÄÄÄÄÄÄÄÄNGE. Hon har ont ännu,hon bör ej städa än men hon behöver ju inte poängtera det länge. Om hon hade valt att ha hemtjänst hade hon fått städat va 3:e vecka. Nu har hon sin dotter som ilar upp. Jag bar även hem en del tvätt.I ärlighetens namn känner jag mig som tjänstejonet Asta från 1823. Kanske finns det en poäng med hemtjänst var tredje vecka.

Sedan träningen då. Imorgon kl 07.15. (Observera tiden en söndag morgon). Kör min bil mot Uppsala . Jag ska lära mig ny koreografi till Afron. Vi ska vara i stan 08.30. Då kör träningen igång. Jippi! Jag vill verkligen lära mig nya steg.Men visst känns det lite tidigt en söndag??? Jag älskar afron så jag går glatt i säng tidigt idag. Ska bara se Robinson först.Heja MATS!

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Shopping,träning och städning

  1. Cia skriver:

    Vet du… Jag sa stop.
    Min mamma fick välja hemtjänst eller ingen tjänst. Det enda jag hjälper till med är att skriva hennes räkningar då hon ser så dåligt nu.

    Hon får ju hemtjänst, hur mycket som helst om hon vill. Tycker du kan sätta ner foten utan att skämmas. Sen kan du gå dit och fika eller något. Om hon ber dig göra grejer hänvisa till att du INTE är hemtjänsten och att du är där för att umgårs.

    Bara mitt råd…Vet hur svårt det är att följa.

  2. Cia skriver:

    Svar: Just do it!

  3. Villimey skriver:

    Heeeeeej,
    Det var länge sen! Kan hända kan du lista ut vem jag är? 😉

    Nice med sån shopping. Jag skulle behöva en personlig shoppare för jag är sämst på att handla kläder.

    Kramkram

  4. Sari skriver:

    ”Jag skulle inte ha nåt…” Hihi, totalt omöjligt att motstå trots att man inte behöver nåt. Jag älskar att shoppa 🙂
    Hemtjänst låter väl bra, var tredje vecka är ju bättre än inget. Hoppas att hon låter sig övertalas. Kram!

  5. Susanne skriver:

    Ja med dom priserna MÅSTE man ju fynda lite. 😉
    Skönt att din mamma är bättre.
    Kraam!

Kommentera

