Sovmorgon

Är ibland det skönaste som finns. Den här veckan är jag ledig från barnbarn på morgonen också så jag kan rå mig själv. Maken har gått till jobbet när jag vaknar och jag är alldeles ensam. Imorse knaprade jag i mig en hårdmacka med min sedvanliga kaffedos. Kroppen gnisslade och gnällde på många sätt. Det är då det gäller. Jag knöt på mig skorna och gav mig ut på joggingtur i snöyran. Jag kan inte med ord beskriva den känsla av glädje jag kan få när jag joggar. Vi sprang i skogen på stigar som var väldigt igensnöade. Det var skit tungt och jag ler inombords då jag pressar mig i backen. Jag tänker på hur bra det går och på hur stark jag blir i skelettet. Vissa dagar är jogging turen tung. Idag var det en helt härlig tur på dryga halvmilen.

Efter jobbet idag kom grabbarna grus hit för att äta middag och umgås. Allt skedde väldigt spontant och vi hade en moussaka förberedd sedan igår. Vi har ätit,klättrat i stora snöhögar och tänt ljus i vår snökoja. Idag har jag haft en dag full av bra input. Jag har fått höra av Elliot att jag inte är klok? Melker i sin tur busade när han klädde på sig och fes mig nästan i ansiktet? Elias han pratar mest hela tiden och vi övar gångertabellen som han blivit jätteduktig på. Den enda som inte ser lika glad ut är maken. Undrar just varför?

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Barnbarn, Dagar, Familjen, galet, kärlek. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Sovmorgon

  1. Cia skriver:

    Jag är så sotis på dem som tycks njuta så av fysik aktivitet… Jag avskyr det, men vet att jag borde…

  2. Sari skriver:

    Det låter så skönt när folk beskriver känslan dom får av att träna / jogga, och även känslan efter. Den har jag aldrig upplevt och jag blir avundsjuk. Jag tycker bara det är jobbigt och svettigt. Det är kanske därför jag undviker det i mesta möjligaste mån 😉

  3. Sari skriver:

    Huomenta! Ja, när jag tänker efter så omges jag av en tantmaffia här på nätet, vi är alla ungefär i samma ålder, jättegamla ju ;)) Et sä ostaa saa, mutta jag stickar gärna ett par lahjaksi. Minkä väriset? Paksua lankaa tai ohkasempaa? Jag hörde om os-mössan att alla gått igång så på den att lämpligt garn slutsålt överallt, hihi. Hauskaa viikonloppua sulleki, halihali!

  4. Josefina skriver:

    ”Det är då det gäller”. *ryser* Starkt. Det ska jag tänka på när det känns trögt, att ”det är nu det gäller”. Kram.

Kommentera

