Tant Asta 85 på Rullsand

Jag sitter här med Bertram min egen dator och plinkar ner några meningar om livet. Är i Skutskärstrakten vid Rullsand som ska vara mitt smultronställe. Jag har på mig T-shirt,träningströja,täckväst och raggsockar samt jeans. Det är sommar? Sommaren har glömt bort att Rullsand ska ha sol. I förra helgen hade jag även långkalsonger så jag kanske ska se det mer positivt.

Dagen började med en begravning. Makens farbror har gått vidare.Vi for tidigt imorse och allt gick bra. Svårt att ogråta på en begravning.

Igår hade jag lovat världens finast Lina att vara med henne när de opererade ut hennes visdomständer. Halva dagen tillbringades på Akademiska sjukhuset i Uppsala. Och inte fungerade jag som en chicken mamma inte. Ingreppet skulle ta en timme. När en och en halvtimme gått tänkte jag hämta henne. En mamma är en mamma vare sig barnen är 3 eller 26 år.  Idag är jag lite trött. Som tur är hade jag yoga inbokat igår kväll som gav mig energi och lugn.

Funderar ofta på vad jag ska göra nu när alla träningsformer tar uppehåll? En vecka kvar sen är det ”sommaruppehåll”. Jogga,gå och i tidningen jag fick för en vecka sedan gav de tips om träning i naturen.Man kunde klättra i träd. 🙂 Om jag mot förmodan kom upp  i ett  sådant så vet jag inte om jag kan ta mig ner. Nu tänker jag ge mig ut och dansa soldansen i afro form. Jag kan allt jag vill.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Tant Asta 85 på Rullsand

  1. Cia skriver:

    Jaaaa!
    Ett livstecken. Cykla… det är så himla skönt (Ja förutom för baken, men den vänjer sig)

    Jag är gräsänka. M är i Finland på sin farmors begravning.

  2. Susanne skriver:

    Nu när jag efter två månader äntligen är frisk och träningssugen igen så har alla träningspass slutat vilket betyder att man måste ta ansvar för träningen själv utan någon som skriker på en… :/ Hm… Men som du säger, man kan allt man vill… 🙂
    Kramkram!

Kommentera

