Underbara vänner.

Jag har varit på en otroligt härlig tjejträff med vänner från förr. Vi var 6 st kvinnor som gått i samma klass i stort sett från tvåan. En del av dessa vänner hade jag inte träffat på väldigt länge. Andra träffar jag desto oftare. Vi åkte buss från Gimo mitt på dagen igår ut till Gräsö och där slog vi sedan läger fram till småtimmarna hos Carina. Vi blev bjudna på lunch,middag och goda efterrätter. Carina bor vid havet i en vik . Det doftade hav,solen sken och vi njöt till hundra. Det enda omgivningen kunde höra var vårat skratt. Vi överröstade varenda fågel.

Vi har avhandlat livet. Vi har skrattat otroligt mycket och även gråtit men bara lite. Jag kan inte med ord återge den glädje jag känner inuti över att ha laddat batterierna på bästa tänkbara sätt. Maken hämtade oss inatt och fick in 4 tokfnissiga kvinnor i lagom bra form. Det lustiga är att alkoholintaget var väldigt måttligt men jag är aptrött ändå. Jag kan tänka mig att det har liiiiite med åldern att göra och att jag sällan numera är vaken till 02.30.

Mannen i mitt liv har varit förstående idag då jag bara legat som en pascha i solen eller lullat runt i sköna mjuka kläder och berättat små historier från igår. Nu har jag precis ätit en halv pizza och tagit ett glas rosévin till. Jag är lycklig över att ha så många fina vänner.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Dagar, Lycka, Mannen, Vänner, Vänskap. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Underbara vänner.

  1. peterlarson skriver:

    Såg din kommentar hos Mia på ”Ballonsaft…” och kunde inte låta bli att säga att ni blir ALDRIG ”kossor” i dålig bemärkelse bara så där (jag tycker annars mycket om kor). Det har ingenting med varken ålder, hormoner, svettningar eller klimakterie-kepsar att göra. Man blir den man blir helt enkelt och en otroligt överväldigande majoritet av kvinnor över 40 är sååå mycket mer värda än alla ”blondin-belle-fjantar” tillsammans.
    Det ska ni veta.

  2. Cia skriver:

    Men ÅÅÅHHHH vad härligt det lät.

Kommentera

