Grillat,vin och sol

Kan det bli mera sommar än så? Jag tog mig ur sängen tidigt idag. Lämade prover till vårdcentralen för att se att jag mår bra. Jag mår inte riktigt som jag ska. Jag racerbajsar. Jag vet att jag kan öka min medicin dos då så det är gjort.Ulcerös Colit är ju = racerbajs. Men ofta mår jag hyfsat numera så jag liksom glömmer bort.

För att framstå som riktigt sund så åkte jag efter provtagningen hem och la mig ute i gröngräset på en filt på spikmattan. Jag låg där ensam och lyssnade på fåglar (skator) och kände in den värmande solen. Skulle slappna av. Kom på mig själv med att jag låg på helspänn. Försökte igen utan att anstränga mig. Men ju mer jag tänkte på det ju mer spände jag mig. Vet ni hur mycket skator det finns? Både i luften och på land ;).

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Ulcerös Colit, utegrillat. Bokmärk permalänken.

Kommentera

