Back on Track

Efter många veckor av vila,värme,hoj och vara loj är jag nu åter i mitt rätta element. Jag är hemma i huset. Vi har haft en härlig sommar då vi införskaffat en ny Mc. Vi skulle bara in på Lingvalls i Gävle och titta. Där stod en ensam stor,stor Mc av märket Kawasaki VN Classic 2000. Makens ögon tindrade. Maken kom fram till hustrun och viskade andäktigt : – De frågade om jag ville provköra? – NÄHÄÄÄ….lägg av, sa hustrun. Två dagar senare hade vi ny hoj. Och jag hade en vansinnigt lycklig man.

Vi bokade genast en resa till Åland. Två dagar på denna underbara ö med övernattning på Pensionat Solhem.(Som var underbart) Att åka hoj i 35 graders väme är oskönt. Det funkar lite när man åker men olite när man måste stå stilla. Skinnstället klibbade fast från fot till axel. Huvudet kokade i hjälmen men vi solade,badade,åt gott. Jag drabbas av FinnAnnehybris när jag når Finsk mark. Lenkkimakkaraa (bastukorv) ,Lonkero (longdrinks),Åländskt hemvete (bröd) mm. Jag är nykter när jag åker hoj .Men jag ger mig själv kulinariska uplevelser iform av kall korv,pilsner och sol när kvällen kommer. För att inte tala om en påse Hot Rods (snacks). Munnen matas i en takt av en speedad ekorre.

Jag har även lyckats tappa ett glas vatten över min älskade mobiltelefon. Den dog nästan helt där i husvagnen. Jag gav den konstgjord andning i form av hårblås mm. I flera dagar for jag runt och letade efter en ny lur. Det blev en X10 från Sonyericsson med fri support av Ingela. Det tog mig ett dygn att inse att jag inte köpt en renodlad lur.Jag har köpt mig en minidator. Nu låter det som om jag inte gjort annat än shoppat saker men så är inte fallet. Vi har haft eminent besök utav Flickorna från Göteborg. Ingela & Monica. Stor varm kram till er. Ni är bäst!.

Jag har solat,badat massor,knappt använt sommarkläder. Jo, möjligen bikini och nån klänning.Haft besök av min finaste vän Maritha med man samt bror med fru och kräftskiva med svärföräldrarna. Det har helt enkelt varit en underbar semester och om ca 3 veckor far vi till Zakynthos. Detta var den korta versionen.Jag avslutar med att säga att det är inte alls synd om oss.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Dagar, Husvagn, Lycka. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Back on Track

  1. Eva skriver:

    Låter som en helt ok semester med andra ord!!! Om maken har hojen till jobbet nån dag så kan jag tjyvglo 😉
    kram

  2. Cia skriver:

    Zakyntos gör mig avis.

  3. Millan skriver:

    Låter som en helbra sommar, ju!
    Hoppas hösten blir lika bra.
    Stor kram från Trollhättan!

Kommentera

