Svampskogen

Idag fick min man för sig att vi skulle ut och leta kantareller. Jag var på halvdant humör och borde väl egentligen stannat där jag var. Jag var som en unge. Jag gnällde om att vi inget hittade,vi gick i fel skog,jag var rädd att gå vilse,rädd för björnar? Att maken inte stoppade min mun ful av älgbajs och lämnade mig där är en gåta.

När vi traskat runt i ca en halvtimme hittade vi skogens gula guld och mitt humör förbyttes till barnslig glädje. Borta var Anne 6 år och istället fick maken en kvittrande hustru som var nöjd och vuxen.

Nu har den vuxna hustrun precis roat sig med sin nya leksak en x10 från Sonyericsson. Jag har laddat hem Sportypal till den. Jag kan ha den med mig på mina motionsrundor och få exakt km,tid samt kaloriförbrukning. Dessutom känner jag mig trygg med mobilen med på rundan.Kruxet är att jag inte vet var jag ska ha den? Har funnit en bra manick men den är slut överallt. Ilandsproblem.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Jogging, Mannen, X10. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Svampskogen

  1. Susanne skriver:

    Haha! Jag ser dig framför mig där i skogen. Jag kan åxå vara som en tjurig femåring ibland. (Ofta) 😉
    Vad är det för manick du hittat att ha telefonen i? Jag har letat efter något att ha den i på rundorna men inte hittat nåt… :/
    Kram!

  2. Eva skriver:

    Jag har en SonyE w650i som jag köpte för flera år sen, till den är det en liten väska som man sätter fast på ett kardborrband också kan man ha det på armen eller nåt… Ska kolla på nätet hur stor din telefon är och om den kanske kan passa i den här för då kan du gärna få den… Har ju en lungsjukdom som gör att jag inte ens kan springa om nån jagar mig, gå är helt ok men springa……
    Har ju en mobilkompis (han som lagar telefoner) kan kolla med honom också om han kan fixa fram nåt 😉
    kramar

  3. Cia skriver:

    Hahahah kan se dig som en 6 åring… Jag skulle inte ens försöka hitta kantareller. Jag kan stå i det gula havet och inte se dem alls.

Kommentera

