Bertram & Jag

Har inte hunnit installera Photoshop ännu. Ni får vänta på bilderna ett tag. Just nu tycker jag dock att det här temat blev väldigt trist och färglöst då jag ser mig själv som en rejält färgrann person. Dock må tilläggas att jag älskar vinrött och grått.

Tack, för att ni finns här och kommenterar. Jag har på sätt och vis saknat bloggandet. För övrigt har jag haft fullt upp i mitt liv. Jag är fortfarande afro instruktör på måndagar.Jag tränar minst 4 dagar i veckan. Har precis blivit utförsäkrad ur Förskräckningskassan och söker nytt jobb alternativt studier. Nu ska jag gå en kurs för att bli yoga instruktör. Jag blir ju inte direkt yngre.Kan nog inte stå och jazza oss i afro hur länge som helst. Har även andra planer gällande träningen. Från och med denna månad har jag en inkomst på 8000:- i månaden, ”Häpp”. det som inte dödar -härdar. No more shopping.

Om jag inte tränar så letar jag bra recept.Jag har sedan igår börjat med Lchf kost. Inte för bantningen inte. Tanten skulle bli skinntorr då. Nej, jag vill se vad den ger för effekt på min mage. Har även lyckats locka med min kära svärmor,svärfar och man i detta. Min svärfar lider av diabetes typ2 samt högt blodtryck. Han har allt att vinna och inget att förlora. Jag är så glad att jag fick med dem på min ide. Jag förklarade för min familj att jag är rädd om dem och de nappade.

Min egen hjärna har stora problem med att ta in att det går att äta fett? Jag är uppvuxen med att fett = fetto! Så imorse när jag åt fet yogurt med keso och lite bär samt grädde? kändes det väl sisådär. En effekt jag märkt av direkt med dessa 2 dagars kostomläggning är, noll fisande. Trevligt att slippa känna sig som en spärrballong med krut i.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Bertram & Jag

  1. Annah skriver:

    Meddela gärna hur det går… jag är själv så skeptisk till alla olika metoder, men så älskar jag potatis också 😉

  2. Susanne skriver:

    Ja usch, det är inte kul att leva på den inkomsten, det vet jag. 😦
    Vad duktig du är med träningen!
    Kram!

  3. Finna skriver:

    Oj va du tränar, jag vill oxå komma igång men det är så himlans svårt. 😦 KRAM och va kul att du är tillbaka!!

  4. Krickilina skriver:

    Jag älskar ju lchf och vad den kosten gör med mitt blodtryck. Det blir jättespännande att få veta vad som händer med din mage.
    Kram!

Kommentera

