Ensamhet

Kan vara så oerhört skönt ibland. Min man åkte iväg en sväng idag för att hjälpa sin far. Jag , jag har ätit kesoplättar med grädde och björnbär,joggat ,stretchat och yogat lite. Det är tyst. Bara jag och hunden & katten. Idag känns det bara så himla rätt.

Vi har nu ätit lchf sedan måndagen. Det känns ibland jättesvårt och mera ofta helt ok. Jag har fortfarande svårt med frukostarna till skillnad från maken som glatt möljer in ägg och bacon. Jag saknar mina havreknäckemackor. Men det lustiga i detta är att jag har ätit vitkål,blomkål,broccoli utan att ha en mage som lever rövare. Visst känner jag mig uppblåst ibland och det slog tvärnit med nr 2. Men det känns ändå som att jag vill ge det en ordentlig chans. Kanske är det så att broccoli i kombination med alla kolhydrater jag ätit gett den jäsning som gjort magen orolig.

Nu har jag även lite blippar i hjärnan som säger att: Anne!! Du ser att det är FETT du äter. Fett är farligt, man blir fet. En annan aspekt av detta är att jag fick med mina svärföräldrar i detta tänk. Jag bad dem testa för att min svärfar har diabetes typ 2. Han började i tisdags och igår hade han lägre blodsockervärden än han haft på länge. Då blev jag rörd av glädje. Jag är så glad att de tog till sig min entusiasm. Men jag sa som det var. Att jag är rädd om dem för att jag gillar dem.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i LCHF. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ensamhet

  1. Cia skriver:

    Mmmm lite ensamhet och helst planerad är OK. Jag har testat ensamhet i tvåsamhet och det var hemskt.

  2. Linda skriver:

    Jaaa! Att få vara ensam ibland är otroligt skönt!!

    Lycka till med kostomläggningen! Jag förstår hur du tänker ang fettet. Jag skulle tänka likadant.

    Kram!

Kommentera

