Upp & ner , Ner & Upp

Jag har varit ledsen,glad,hoppfull,ledsen,glad och nu är det mittemellan. Sådan är jag. Livet är nog så för de flesta och jag säger bara TACK! Ni underbara, goa , fina vänner som kommenterar och peppar. Jag blir lika glad varje gång ni skriver en liten rad här.Massor av kärlek till er.

För tillfället gör jag inget annat än kollar Ams,Jobbet,proffice mm. Jag har fått hjälp av en jättefin vän med att skriva CV och personligt brev på Engelska. Jag ska även ta tag i min engelska som är väldigt bra. Lite ringrostig bara. Jobben växer inte på träd men jag kastar ut tentakler överallt.

För ca 6-7 år sedan när jag var väldigt sjuk fick jag i en grupp en uppgift. Vi skulle skriva ett brev till oss själva där vi berättade vad vi hade för mål i framtiden. Jag städade lådor för ett tag sedan. När vi rustade och hade oss. Jag hittade mitt brev. Jag hade skrivit att mitt första mål var att bli frisk. Sedan träna massor för att må ännu bättre och stärka mitt immunförsvar och min kropp. Samt att äta bra.

I det och då insåg jag att jag hade nått alla de målen. Jag är ” frisk” ,mår väldigt bra. Jag tränar minst fyra dagar i veckan. På det går jag med Moltas. Jag äter jättebra. Vi har nu ätit LCHF sedan nyår med fusk från min sida ibland. Min kropp har nu fattat att en viss mängd grönsaker funkar. Att äta socker är förödande och inte värt den smärta och bubblighet som uppstår. Det är så otroligt lät att inte se det som är bra när något blir motigt.

På kuppen har jag fått en smalare och snyggare man. Han har slutat snarka ( låter bara lite). Vi har nästan helt slutat flatulera. 😀

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Arbete, familj, Hälsa, LCHF, träning. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Upp & ner , Ner & Upp

  1. Cia skriver:

    tummen upp livet låter gansksa bra.

  2. Finna skriver:

    Flatulera, vad är det? 🙂
    Skönt att allt känns någorlunda bra trots allt. Starkt gjort att ha uppnått alla mål!!
    Och tack, vi hade en underbar helg – har uppat bloggen så kika in där!
    KRAM!!

  3. Ingela skriver:

    Hej
    Men du… det där är inga små mål du nu bockar av. Du har ju skapat dig ett helt nytt liv. GRATTIS!!!
    Jag svarade på din fråga i min blogg men tar det här också… fast jobb igen??
    Nu är du så rolig så rolig. Naturligtvis inte. (känns det som man vill säga) SÅ stor magi har jag inte upplevt än men jag kan också se varför. Jag är ingen som hamnar på en plats och bli kvar så varför ska livet då ens sätta mig på en sån plats?
    Nej det är ett konsultuppdrag året ut. Sen får vi hoppa igen :))

    Önskar du snart får ett jobb där du får vara en glädjespridare men kanske du skulle försöka ta dig dit du kan få vara en förebild. Gudarna vet att de behövs och din resa har ju sannerligen gjort att du ÄR en 🙂
    Kram goa du.

Kommentera

