Jag kickar igång

Och skriver små inlägg då och då. Borde kanske byta utseende på bloggen men jag får ta det piano.

Känner att jag har ett behov av att uttrycka mig och kanske är det rent av någon som läser. Jag börjar med ett bekännande. Jag är ingen julperson. Fick ångest ett tag när jag läste allas statusuppdateringar på facebook . De myspyser med granar,tomtar,julgodis och pyssel. Det gör inte jag. Jag pysslar aldrig. Äter inte godis ( sällan). Bakar inte då vi äter LCHF. Nu ljög jag. Jag har bakat lussebullar.  Jag vänder inte ut och in på mitt hem. Städar lite när jag känner för det.Så jag bestämde mig för att det är helt ok att gilla julen på mitt sätt.

Idag har vi shoppat julmat. Vi ska tillbringa julaftonen hos de som betyder mest för oss. Familjen Lina med Terror Thudor och terroristerna. Vi ska övernatta och basta på kvällskvisten. Lite julmat,tomte med klappar och massor av kärlek.

För övrigt älskar jag att tända ljus. Krypa ner i soffan och softa när jag inte kan träna. Tyvärr kan jag inte sitta ordentligt ännu då ryggen är helt väck. Att se mig kliva ur en bil är rena skämtet. Tant Asta 98 tar sig sakta men säkert ut stönandes av smärta. Men det kan bara bli bättre.

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Jag kickar igång

  1. Inna skriver:

    Det är människorna och samvaron som är det viktiga. Inte allt fixande och måsten.
    Jag är så glad att jag kunnat släppa massa måsten. Mycket stress och ångest har försvunnit.
    Den bästa julen på länge. Tillsammans med mina älskade ungar och Kärleken.

    Jag hoppas att du får det bäst med dina älskade.

    Kram

  2. Carola skriver:

    Vad kul att du skriver igen.
    Jag är trogen läsare.
    Ha en skön och härlig jul!
    Kram kram ❤

  3. Cia skriver:

    Helt rätt! Jag vänder dock ut och in på mitt hem…Julen spöar nog Halloween… med mys men jag gillar att stöka under båda.

Kommentera

