Fort tiden rusar

Jag trodde inte det gått så lång tid sedan mina inlägg vid jul. I ett års tid drygt har vi nu ätit relativt strikt LCHF mat på vårat sätt. Jag som har Ulcerös Colit har inte mått så här bra i magen på många år. Jag är sällan uppblåst-svullen. Jag är nästan aldrig gasig och lär mig hela tiden vad jag kan äta och inte kan äta.

Fibrer och jag kommer inte så vidare värst bra överrens. Min man är fortfarande smalare,snyggare och mindre snarkandes. Robban äter dock grovt bröd vilket jag inte gör. En dags meny kan se ut såhär:

Frukost: Kesoplättar med hallon och en klick fet yogurt. ( Grekisk eller Turkisk)

Lunch: Köttfärssås med finriven parmesan i mängder samt sambalstekt vitkål ( jag äter ytterst lite av vitkålen) och lite grönsallad.

Middag: Smörstekt laxfilé  med skagenröra och grönsaker.

Dessutom äter jag ofta mellanmål bestående av tex kokt ägg,nötter,keso med bär eller en smothie.

Jag tränar mycket och äter ofta och lite. Vi har nog aldrig grillat så mycket som vi gjorde år 2011. Bearnaisesås är en stor favorit på min tallrik. Visst fuskar jag ibland och jag vet att jag får sota för det. Men jag mår bra. Jag mår bra av att äta på mitt sätt och jag är sällan godis sugen. Vet faktiskt inte när jag köpt godis sist.

Vi äter absolut inte bara fett och vi äter väldigt varierat. Jag tränar 4 dagar i veckan och det funkar utmärkt med den här kosten. Jag är så glad att jag även nått detta mål. Att hitta ett bra sätt att äta och träna på.

 

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i afro, LCHF, Livet, Lycka, mat, Ulcerös Colit, utegrillat. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Fort tiden rusar

  1. Annah skriver:

    Härligt!!! Skönt när man hittar det som fungerar för en själv!

  2. Cia skriver:

    De är lite oroliga att jag har Ulcerös Colit. Men än är det inte färdig kollat. Ska börja med att åtgärda ett par av problemen som uppstått pga vad det nu är. Jag har blodbrist pga av järnbrist och B12 brist som kan ha orsakats av just Ulcerös Colit kombinerat med blödarsjuka 😦
    ska få dropp hela onsdagen för att fylla på.

  3. Dagarna skriver:

    Härligt att du mår så bra av att ändra kosten och att det fungerar bra tillsammans med träningen.

Kommentera

