Lustigt eller självklart?

Det år som gått när jag varit snäll mot mig själv dvs då jag ätit bra och tränat så mycket jag känner att jag orkar har gett mig nya insikter. Jag kan inte längre stirra mig blind på min badrumsvåg. Så mycket som jag väger nu vägde jag i nionde månaden när jag checkade in på BB ( nästan 1 kg ifrån). Men den klädstorlek jag har idag är mindre än förut.

I början av min LCHF ätning var jag livrädd varje gång jag stoppade en sked fet yogurt eller grädde i min mun. Jag är gammal anorektiker. För mig var fett = fet. Gissa om min hjärna fått jobba? Nu väger jag mig inte så ofta längre. Nästan aldrig. Jag känner in hur jag mår. Muskler väger mer än fett och jag mår bättre. Har dock en bit kvar.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Dagar, Hälsa, LCHF, rädslor. Bokmärk permalänken.

Kommentera

