Lite onsdags funderingar

Jag har sökt jobb. Jag söker och söker och får nekande svar eller inga svar alls. Jag har dock bestämt mig för att jag är värd att anställas. Tänker inte hänga läpp eller ge upp. Det finns inte tid till det. Från och med juni kommer jag endast att uppbringa en halvtidslön i månaden. Samtidigt ger dig mig möjlighet att studera på halvfart och jobba samtidigt.

I Februari kommer jag också gå in i ett projekt med första mötet i Uppsala. Återkommer med mer info när allt är klart. Det händer saker men det är verkligen lätt att tappa tron på sig själv. Jag fyller i april 50 år och känner mig inte alls förbrukad, tvärtom.

Vad vill jag arbeta med då? Jo, jag vill gärna arbeta i en reception eller med resor precis som jag gör idag. I mitt dagliga arbete har jag massor av kundkontakter. Jag bokar in resor,bokar hotell,bokar you name it. Ibland snickrar jag ihop en hel resa åt en grupp som vill ge sig ut i ett eller flera dygn. Numera tar jag även hand om offerering utav bussresor. Hur mycket kostar det om jag åker till Jönköping från Uppsala över en dag med stor buss osv.

Kan ingen bara tala om för mig vad det är jag behöver läsa för att komma vidare?

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Arbete. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Lite onsdags funderingar

  1. Krickilina skriver:

    Läsa? Ingenting. Du har ju massor med värdefull erfarenhet. Mitt bästa tips är Proffice, Manpower mfl. Regga dig på deras sida och ring sen upp och be om ett personligt möte, det är jätteviktigt. Du är värdefull, också på arbetsmarknaden!
    Kram!

  2. Cia skriver:

    Vill du byta jobb eller måste du? Är min första tanke.

Kommentera

