Finspegel och fulspegel

Jag har inte massor av speglar hemma. En i badrummet och en i hallen. I hallen ser jag hela mig själv. Det gör jag som tur är inte i badrummet. I badrummet finns även en förstoringsspegel innanför dörren till badrumsskåpet. Utan den vore jag lost. Som den tant jag är så ser jag inte ett jota utan den när jag sminkar mig. Är lycklig över att den inte är i helfigur.

Nu har jag upptäckt att hallspegeln är en fulspegel. Jag ser mycket rynkigare ut i den än i badrummet. Som tur är behöver jag inte passera fulspegeln när jag är nyvaken. Eller jag kan välja att blunda eller titta bort, skitsmidigt. Sen kan jag om jag har otur få syn på mig själv i microdörren i köket. Den är också en spegel i ansikts höjd. Jag kan välja att blunda även i köket men då finns risk att jag gör mig illa.

I hallen finns ingen förstoring i spegeln. Ändå syns varenda skavank där. För jag lovar. Med åren kommer lite små deffekter här och där. Nya rynkor föds i ansiktet nästan varje dag. Det är livet mina vänner. Det är livet.

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Livet. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Finspegel och fulspegel

  1. Elisabet Svenson skriver:

    Rynkor, min vän, är enbart skrattveck, och de bevisar bara att man haft roligt! Var stolt att du haft ett roligt liv så här långt! Jag lovar dej att du kommer få roligt många år till, och då kommer fler skrattveck!!

Kommentera

