Helgen

Som gått har varit lite annorlunda. Vi har boat in oss på Rullsand. Där är det sådan avundsjuka bland vuxna människor så man tror inte sina öron. Vi får ha max 10 meter vindskydd runt våra platser. Någon smyger runt på kvällarna och mäter. Har man för mycket anmäls man till campingvärden? Friskt va?Jag ger Rullis denna säsong. Sen får vi se.Vi betalar 8000:- för en säsong och får nu även betala 5:- för 5 minuters dusch. Och kommer Lina på besök med familjen ska de betala 25:- per pers och dygn för att bo i vår vagn som vi betalat 8000:- för?

Vi åkte hem i söndags då maken skulle hämta sin Pickadoll ( Älgstudsare) i Stockholm igår. Han var lika lycklig som män blir av nya leksaker. Min man är strax klar med sin jägarexamen och hans bror är innehavare av vapnet så länge.Hans Pickadoll ska så småningom flytta in i ett vapenskåp i min klädkammare. Vi måste nu bygga ut.Annars kan jag inte shoppa .

Väl hemma upptäckte vi att vi glömt hans hemnycklar på Rullis samt Boxerkortet och i vårt hus var det 27 grader varmt. Värmepumpen hade sett till att Katten Hilda inte frös. Grannarna hade vattnat blommorna inne och funderat på varför vi hade så varmt? Det löste sig dock snabbt när vi kom hem men vi fick ha lätt korsdrag ett tag och stängde av  pumpen. Största problemet nu är att jag inte kan se Grey´s imorgon.

För övrigt hade vi ett lugnt och trevligt Valborgsfirande ute på landet med goda vänner vi tycker mycket om.Jag kom hem i god tid igår och trots magert intag av alkohol så fick vi skjuts hem och hämtade bilen på Hoj idag. Jag fullkomligt älskar att åka hoj. Premiären avklarad. Kallt var det men underbart. Lite varmt att köra bil i skinnställ och långkallingar.

Mina vänner har just nu väldigt roligt åt att jag ser så dåligt utan mina glasögon. Jag kan absolut inte på några villkor längre läsa utan glasögon. Jag skickade idag ett OK till Elisabet trodde jag? Jag hade skickat Pl. Tänk så det kan bli?

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Dagar, galet, Glasögon, Rullsand och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

