När maken ska börja jaga svin.

Min man är snart färdig jägare. Han har bara uppskjutningen kvar. Han har som sagt var köpt sig ett gevär. En Karl-Gustav. Men Kalle får inte bo hos oss ännu då man måste ha licens först. Men Kalles kompis kikarsiktet flyttade in idag. Dock har jag fått se Kalle en gång. Han hade en Onepiece på sig i kamouflagemönster. Dragkedja hela vägen upp som i en riktig Onepiece.

Kalle ska så småningom bo i ett skåp som även fungerar som kassaskåp. Där ska jag förvara mina juveler från snö :). Jag tycker det är roligt att min man är så lycklig över sina jägar saker. Idag var han och svärfar ut till Åteln ( en plats där man matar och lockar till sig vildsvin) . De vittjade kameran. Det står en kamera där och tar kort automatiskt när det rör sig i naturen. Allt som oftast har det varit en ekorre,rådjur eller inget alls. Vinden kanske? Idag var det massor av bilder på vildsvin. Idag såg jag glädje. Ren äkta glädje i ansiktet på 2 män. De vädrar kött.

Jag har berättat om kameran för min vän och kollega Cicci. Vi är lite inne på att de ska få se annorlunda djur framför kameran nästa gång.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i jägare, Make, Vildsvin. Bokmärk permalänken.

En kommentar till När maken ska börja jaga svin.

  1. Mischy/Eva skriver:

    Hahaha härligt. Spännande bilder väntar.

Kommentera

