Trött, Tant Anne

Mina vänner lurade mig nästan hela vägen. Vi fick ett kryptiskt samtal där man sökte min man igår. Han ombads att förse sin hustru med ögonbindel. Jag har aldrig haft det förut då jag panikar lite av det. Men det gick bra.

Det bankar på min dörr och det kommer in folk. Hur många har jag inte en aning om men jag känner genast igen den ena personens parfym. Här får jag också en mun jägermeister ur en miniflaska. Jag placeras i en bil. De kör en kort bit och vi joggar lite lätt ( fortfarande har jag ögonbindel) fram till en buss. Väl inne på bussen får jag se mig om och där sitter jag på väg till Uppsala med min vän Elisabet och min vän och kollega Cicci. Det var Ciccis parfym jag kände igen.

Jag hade packat en väska med träningskläder och party stass. Jag hade fullt sjå med att hitta på något bekvämt och snyggt dagen till ära. Det slutade med jeans,vit topp och svart kavaj samt boots,en klassiker. Väl i Uppsala gick vi på Stationen . Där bjöds frun på en drink. Sedan lallade vi vidare till Brasseriet och åt en ljuvlig röding med hummersås.Efter ett par timmar på Brasseriet skulle vi ut på något ställe där vi kunde dansa oss lite och roa oss.Vart vi skulle gå hade vi ingen riktig pejl på.

Vi började dock med Le Parc. Jag kan säga att vi snabbt tog oss därifrån. Det var absolut inte något vi hade tänkt oss. Taxi inkallades en andra gång och vi äntrade Flustret. Vi hade hur trevligt,roligt och härligt som helst. Vi har verkligen skitroligt tillsammans. Jag säger återigen TACK av hela mitt hjärta. Jag kom i säng 02.30 inatt. Tant Anne är trött så hon är vindögd idag. Dessutom är jag hundvakt åt Terror Thudor som just nu tycker jag är tråkig. Han sitter bakom mig och tokyler.

Min fina Lina är på Mammablogg gala och har sett till så jag fått en signerad bok utav Katrin Zytomierska. Hon ringer mig ibland och kvittrar och rapporterar om det som händer där borta. Nu ska här grillas och njutas .

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Dagar, dans, galet, kärlek, utegrillat, Vänner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

