Laddar

Har ångest och känner mig skruvad i huvudet om vartannat. Jag ska hålla mitt första Pilates pass på torsdag. Jag ska göra ett lugnt och pedagogiskt pass som kommer att kännas så bra för alla deltagare. Efteråt ska jag dansa ut och sjunga ” I´m simply the best”.

För övrigt laddar jag för annalkande fest uppe i Sandviken på lördag. Stor baluns i Göranssonsarena 3000 personer minsann. Och så lilla jag och mina fina vänner. Nej, det är inte min 50 årsdag vi firar denna gång.

Sedan tänker jag mycket. Jag tänker på att vi ofta vill bli bekräftade och sedda av andra. Vi vill så gärna vara omtyckta och vara andra till lags. Vi kämpar så hårt med det att vi glömmer att bekräfta oss själva. Vi glömmer bort att vi är ok. Vi är ok precis så som vi är. Det är ok att säga nej. Det är ok att bara vara och det är ok att se sig själv i spegeln och säga ” Fan, vad jag är bra” ( För att inte tala om hur snygg jag är). Det gör inget om inte allt går som man tänkt eller om man missar ett steg i koregrafin i dansen eller i livet. Vi är helt härligt underbara ändå.

Detta tål att upprepas om och om igen.

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i afro, Livet, Party, Pilates. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Laddar

  1. Fru H skriver:

    Klart du ska sjunga! Du är ju grym! Åh det tåls att sägas. Både till sig själv och andra 🙂

Kommentera

