Min mamma är död.

Och här irrar jag omkring. Det är smärtsamt att förlora en nära anhörig. Det säger sig självt. Det gör ont både psykiskt och fysiskt. Jag miste min mamma i onsdags. Vi fick inte tag i henne via telefonen och jag hade pratat med henne på tisdagen när hon var på väg från sjukhuset. Någonstans på onsdagen när vi började sakna henne så anade vi det värsta.

Sorgen byter skepnad från dag till dag. Inget sätt att sörja är fel. Ibland är jag förbannad på alla utanför som ler och inte ser hur otroligt ledsen jag är. I nästa stund ler jag själv då jag hör något tokigt från killarna eller när jag minns något roligt mamma och jag gjort.

Min mor och jag hade vår egen speciella relation. Min mamma är min mamma och saknaden efter henne är outhärdligt smärtsam. Vi har nu en tung tid framför oss med att planera begravning mm. Jag kan för mitt liv inte ta in att jag aldrig mer kommer att höra hennes mumindals dialekt och röst.

Jag är oerhört tacksam över att ha min familj omkring mig. Och jag vet att tiden läker alla sår. Men just här och nu vill jag bara backa bandet och få min mamma tillbaka.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Mamma. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Min mamma är död.

  1. krickilina skriver:

    Finaste Anne, mina tårar rinner då jag läser. Dina ord är starka och tydliga men ändå är det helt omöjligt att beskriva sorg fullt ut.
    Jag hoppas ni har stöd av varandra. ❤
    Varma kramar

  2. Elisabet skriver:

    💋💋❤❤❤

  3. Annah skriver:

    kram vännen! kan inte ens föreställa mig hur det känns! ens mamma har ju alltid funnits med en.

  4. Mischy/Eva skriver:

    Är så ledsen för er alla. Fyfaan Anne det gör ont i mig också. Stor kram.

  5. Mia skriver:

    Vad man än har för relation till sin mamma – så är mamma alltid mamma och den enda mamman man har/haft. Jag har också en speciell relation till min mamma, men den dagen hon försvinner kommer jag att dö lite inombords. Jag tänker på dej och din familj. Kram! ❤

  6. stoffisen skriver:

    Vad tråkigt att läsa 😦
    Ta en dag i taget och tillåt dig att vara ledsen..

  7. Inna skriver:

    Finaste Anne, jag kan bara föreställa mig din smärta och sorg. Jag är ledsen för din skull.
    Kram

Kommentera

