Att jogga med en såskopp

Jag gillar att jogga/lunka i skogen. Tycker också om att ha med mig min Goldis aka Såskoppen på de turerna. Jag känner mig trygg när han är med. Någonstans tror jag att just denna slöa hund skulle försvara sin matte om något elakt hoppade fram. Han har visat tendens till det vid andra tillfällen. Moltas tycker dock inte att jogging är så himla endorfin höjande.

Idag sprang jag ca 4 km. De första 1,5 springer hunden ifråga långt framför mig och jag får bromsa honom.Han är yster,glad och mest skitlycklig. När vi skenat sprungit ca 2 km börjar han sakta in. Och innan vi är hemma ligger han LÅNGT efter sin matte. Han ser ut som han är strykrädd när jag lockar på honom. Idag sprang jag dessutom intervaller i backe när jag kom tillbaka till starten för spåret. 

Såskoppen stannar då nere och tittar på mig. Han blänger på mig och tänker ” Idiot”. Jag ser det på hela honom. Kunde han skulle han skaka på huvudet. Tro inte att han en endaste gång skulle få för sig att springa upp för backen snabbt för att sedan lunka med mig ner igen. Finns inte på kartan. Han sätter sig,lägger sig och kikar på vad jag gör. Suckar lite gör han också.

Sedan ska det joggas hemåt. ca 1 km hem till oss från spåret. Hans huvud hänger,han ser så sorgsen ut och han joggar inte. Han har lagt in ” jag går och sover” läget. Jag lockar,pockar,blir arg och kvittrar. Men HA! Jag har förstått att han inte vill hem. Trots att han inte älskar att springa i skogen så älskar han att vara i skogen. Och jag älskar min såskopp.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

